NA: Jaren eerder dan gedacht kom ik vandaag thuis met een 16710!! In de wolken met m'n GMT :D

Jullie kunnen je deze post misschien nog wel herinneren… klik

Lang verhaal kort, een kennis van mij wilde zijn horloge verkopen en was naar de juwelier geweest geweest en kreeg daar 6k aangeboden. Hij weet dat ik gek ben van horloges, en vroeg mij dus om er ook naar te kijken. Wellicht om door te verkopen via het forum etc. Nou ja prima, beetje gepolst hier op het forum en de animo was groot en mijn inbox overstroomde. Ik dacht dus mooi, komt goed.

Aangekomen bij vandaag. Tussen werk door even langs om de GMT master II te bekijken. Kopje koffie, doos gaat open, BAM. Wat een ongelooflijk mooie klok. Het klassieke formaat nog, wel veel gedragen maar toch in nette staat. (15 jaar oud) Ineens zat ie om de pols en ik was op slag verliefd. Ik zat een volle minuut naar het horloge te staren totdat er gevraagd werd of ik oké was :smile:

De maat is zo goed voor mijn pols, de speedy die ik om had leek net een reus naast de strakke ingetogen 40mm van deze GMT. (Speedy gaat het veld verlaten dus) Jullie begrijpen dat ik daarna met piepende banden naar mijn lokale juwelier ben gegaan om het horloge op maat te laten maken. Wat een horloge. Ik had nooit heel erg veel met Rolex, maar vooral door dit forum (jullie worden bedankt, ook namens mijn vriendin…) en zeker na het omdoen van deze GMT ben ik helemaal om. Deze gaat er nooit meer uit.

Enige wat ik op termijn misschien nog ga laten doen is een beetje licht polijsten. Op de band zitten namelijk best veel krassen, en ook wat op de lugs en zijkant, maar echt boeiend is het ook weer niet. Heeft eigenlijk ook wel wat.

Hier een paar foto’s, echt mooie volgen nog!

Kleine vraag: De bezel draait behoorlijk stroef, is dat normaal bij deze “oudere” modellen? Er zit ook een coke bezel bij, is dat makkelijk te verwisselen?

Edit: Grappig hoe “slecht” het horloge over komt op de foto’s. In het echt veel mooier :blush:

111 likes

Strak … heel strak proficiat!!

1 like

Gefeliciteerd! Wat een prachtige aanwinst!

1 like

Leuk verhaal! Geniet ervan

1 like

Beautiful timepiece!!!,erg veel draagplezier ervan.

1 like

Feest! Wat een prachtig horloge! Geniet ervan!
Inlay kun je het beste laten wisselen bij een goede horlogemaker.

1 like

Mooi verhaal! Echte liefde;-))
Geniet ervan, supergaaf horloge. All time Classic!

1 like

prachtig :ok_hand:

1 like

Prachtig horloge!! En verhaal!

Stroef zou niet mogen, wellicht gewoon een beetje vuil.

Bezel inlay kun je zelf wisselen, check YouTube maar. De bezel eraf met een mes, en dan de inlay eruitduwen. Is even spannend maar kan wel. Heb het zelf al vaker gedaan. Even naar de horlogemaker kan natuurlijk ook!

Enjoy :beers:

1 like

Heel mooi, geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd! Een prachtig horloge :+1:

1 like

Dank voor de felicitaties! :smile:

@BG1 Ja lijkt mij ook beter. Even kijken hoe lastig het is wellicht.

@551er Thx! Dat klassieke trekt me echt ja. Bizar hoe 2003 toch al bijna 16 jaar geleden is… Wat gaat de tijd snel :stuck_out_tongue:

@Brick Stroef is misschien een groot woord, maar moet met beide vingers stevig knijpen en dan draait ie uiteraard wel. Ging alleen een stuk soepeler en lichter op m’n Seiko haha. Wellicht wat vuil idd. En zal idd even spieken op youtube, dank!

:+1:t2: Snel die Coke bezel erop :ok_hand:t2:

3 likes

Hahah ja wel he? :smile:

Gefeliciteerd met deze topper! Op YouTube kan je genoeg filmpjes vinden voor het swappen van de bezel, bij twijfel niet zelf doen!

1 like

Is ff goed kijken:


Geweldig! Wat een klatser! Veel plezier ermee.

2 likes

@Olly ja ik zou het wel weten :slight_smile:

4 likes

gefeliciteerd!

1 like

Mooi man, proficiat!

2 likes

Mooi die horlogegekte hier! Geniet ervan!!

1 like