Je koopt een horloge, of toch niet!

Ik bezie dan naam koper/verkoper pas als de deal gesloten is. Hier was geen sprake van.

Ik niet… Dan krijg je dus enkel en alleen positieve commentaren hier…

Als ik een horloge te koop zet en lekker lomp ga doen tegen iedereen en nooit een deal sluit dan zou er nooit kritiek op mijn handelen gepost mogen worden in jouw beleving? Vind ik raar. Of als ik als kopende partij overal op ga lowballen en mijn keutel steeds op het laatste moment (2 voor 12) intrek dan is er ook geen kritiek op mij…

Met @SwedishChef ben ik het wel eens. Misschien even laten samenvoegen?

3 likes

Ik zou TS verzoeken in het andere topic te posten. Naar mijn idee wordt er teveel gediscussieerd in dit topic.
En ik vervuil lekker mee. :smiley:

Ook waar. En ik doe ook lekker mee, heerlijk.

Ik wil niet teveel inhoudelijk op de zaak ingaan want dat is iets tussen de ts en mij.
Maar de ts heeft het over niet reageren op berichten.
De ts stuurt de eerste email om 5 uur s ochtends en ik reageer om 1 uur s nachts .
Ts weet ook dat ik tot 24:00 uur werk.
Er is nieteens een dag overheen gegaan en de ts opend deze mooie topic over mij.
Beetje kinderachtig allemaal !
Deze topic mag nu wel op slot van mij !

3 likes

Sneue actie van TS om hier een topic over te openen imo…

2 likes

Hoe een stemming kan omslaan met een paar posts.
HF op zijn smalst.

Horloges maar weer?

Ben het eens met eerdere schrijvers dat dit topic alleen zin heeft als we alle goede maar ook minder goede/slechte ervaringen delen. Feit blijft wel dat de mindere ervaringen vrijwel altijd/vaak zullen leiden tot een (publieke) discussie die van kwaad naar erger kunnen gaan en redelijk wat schade kunnen aanrichten op de sfeer en toonzetting van dit forum, ook tussen leden onderling. Zolang de toon respectvol en feitelijk blijft lijkt me dat prima, elke andere toonzetting zal een reden moeten zijn voor de moderatoren om in te grijpen. Een ingreep die we met z’n allen respecteren (dat zijn nu eenmaal de regels) maar waarbij een ieder uit het verloop van het topic onderhanden ook wel weer zijn/haar conclusie kan trekken en voldoende info heeft om een volgende keer wel/niet met een van de betrokkenen in zee te gaan.

Het bovenstaande is ‘just my two cents’ in dit topic.

1 like

Helemaal mee eens.
Was teleurgesteld over de handeling en afhandeling. Het tijdschema van het werk klopt wel maar is niet volledig. Overgens vind ik sommige reacties wat overdreven en ontaard het. Moet wel melden dat Randyu en mijn persoon geen modder hebben gegooid naar elkaar, ik vind mijn reactie niet kinderachtig maar ben ik het niet eens hoe het is afgehandeld. Daarin verschillen we van mening.

Wat mij betreft mag hij ook op slot het voegt niets meer toe.

Logisch toch?!

Zoiets ‘vecht’ je onderling uit. Dat ga je niet - als een kleine jongen op het schoolplein (in de hoop back-up te krijgen van je vriendjes) - op een forum doen! Jmtc

1 like

Hett valt mij op dat onmiddelijk conclusies worden getrokken, en na 1 reply de conclusies weer draaien. Hupsakee, meninkjes klaar. M.i. Zou dit ervaringen topic alleen reacties van de koper/ verkoper moeten kennen, en niet van hf leden die hun meninkje al weer klaar hebben. Inclusief mijzelf overigens, ik had ook gereageerd.

2 likes

Moet ik je toch een keer gelijk geven… :slight_smile:
Haal ik dus ook mezelf mee onderuit, met mijn “meninkje” :wink:

2 likes

En juist daarom hoort dit kinderachtige gedrag niet op een forum (starten van een geweeklaag topic). Hier dienen twee volwassen mensen samen uit te komen en dat zou mi ook vast gelukt zijn als TS niet ongeduldig was geweest.

Afijn, Marijn. Nu het geen Grand Seiko wordt, al een idee waar je dan voor gaat…?

2 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Er zitten dikwijls twee kanten aan een verhaal, zo ook hier.

Daarom vind ik publiekelijk klagen een zwaktebod waar beide partijen niets mee opschieten en de lezers al helemaal niet…

2 likes

Nou goed, om dat en publiek zo te spelen, dat is niet netjes imo.

Een flipperaar die 2nd thoughts krijgt, de afgesproken prijs misschien toch te laag vind… Whatever… Hij MOET niets verkopen ;-). Ook moet jij niets kopen…

Helaas jammer op naar de volgende.

1 like

Sammie je laatste punt ben ik me zeker van doordrongen. Is ook het laatste wat ik ooit in deze topic zal plaatsen tenzij de naam wordt verandert in alleen goede ervaringen met verkopers/kopers.
Nog even voor de goede orde heb het getracht in een PB een handreiking te geven. (Zie een eerdere reactie van mij) Heb ook in een PB duidelijk gemaakt dat sommige reacties te ver gaan. En dan twee kanten op. Ik sta nog steeds volledig achter wat ik heb geschreven heb maar er zijn geen winnaars. Heb vanmorgen al om een slotje gevraagd.

Het grootste probleem is niet dat dit een ervaring van iemand is en dus gewoon gepost kan worden in het daarvoor behorende topic. Randyu

Het grootste in dit topic is dat andere mensen er een discussie van maken ipv een ervaring met. Het is nu gesplitst en deze gaat dicht.

2 likes

Een bericht is samengevoegd in een bestaand topic: Randyu