Je meest zeldzame of unieke horloge.

48 keer om precies te zijn :wink:

2 likes

Haha niks I am being sarcastic here. Zeg alleen niet eerder op het forum gezien :stuck_out_tongue_winking_eye:

1aab7209cac69bcc6a576b6489ff3b4ac5856bbf_1_512x500

Zeer schaarse Duitser

Eerste Amerikaanse automatic

Eerste Credor op het Horlogeforum

Schaarse Japanner

Mn oudste/jongste quartzhorloge.

7 likes

Mnr. John Harwood is na zijn horloge meesterschap opleiding met zijn eerste harwood patent naar Walter Vogt Van Fortis gegaan en samen zijn ze productie van automatische horloges begonnen. Eerst met een soort pendule en later met een 360* ronddraaiend selfwinding mechanisme om de automaat op te winden. Dit patent is later weer door Hans Wilsdorf gekocht om ook een (klein😉) horloge bedrijfje op te zetten genaamd Rolex (en later ook Tudor). Ik dacht dat het zo ongeveer gegaan was. Maar ontzettend mooi horloge.

Hij is te koop. Ooit gekocht als een projectje (regatta werkt niet) maar nog niks mee gedaan

Hier heb je toch niets aan? Als het niet origineel zo geleverd is?

Deze :slight_smile:

De enige bekend met zwarte/ inmiddels bruine tropical/ wijzerplaat. Naast een handjevol met witte.

Valjoux 71 i.c.m. schroefdeksel/antimagnetic deksel/ pump pushers.

11 likes

Spreekt me enorm aan.
Kende het merk niet totdat ik hem ontdekte in de grote voorraad van mijn vader.
Ben bezig met grote verkoop daarvan vanwege serieus boven het hoofd situatie.
Mocht Het Sicura diamantje eruit pikken.
Sindsdien dus op de radar.
Leuk om ook te lezen dat de eigenaar van Sicura later de failliete Breitling boel kocht en het tot een groot succes wist te brengen.
Merknaam Sicura werd daarbij uiteindelijk ook geofferd.
:+1:

1 like

Hier staat ook een klein stukje over de MG-versie…

2 likes

En anders is er vast ergens een plaatsje in China dat Duitsland heet waar ze er de stickers op geplakt hebben. Dat telt ook toch

2 likes
1 like

Dank je, de MG Sicura in het artikel is mijn exemplaar.

Ik heb hem enkele weken voor publicatie van dit artikel van Matt kunnen overnemen :+1:

Hij past mooi bij mijn andere Sicura:

9 likes

Told you

1 like

De enige… Of niet… @Sjoepert ?

7 likes

Ik bezit nr 5 uit de serie van 53 stuks R.O.1 SPACE. Geproduceerd voor Andre Kuipers die er twee ( nr 1 en 2) meenam op zijn laatste missie. Het verschil is dat voor de “normale versie” er een dag-datum complicatie in zit, terwijl de horloges van Andre een week/dagen mechanisme had. Andre wilde met een oogopslag kunnen zien hoeveel weken, dagen en uren hij onderweg was omdat men het gevoel van dag en nacht en tijd volledig kwijtraakt tijdens een verblijf in ISS.

5 likes

Nee, toch te lang blijven twijfelen en uiteindelijk niet gedaan. Stiekem wel een beetje spijt :confused:

Of hij heel zeldzaam is weet ik niet, maar ik heb deze Girard Perregaux nooit meer gezien na mijn impulsaankoop op de horlogebeurs ongeveer 17 jaar geleden. Kan er ook geen informatie of foto’s van vinden. Ik vind hem nog steeds bijzonder mooi, mede door het minimalistische ontwerp.

12 likes

Over mijn Claude Meylan heb ik ook nog nooit info kunnen vinden dus ik denk dat hij vrij uniek is.
Wel ooit gehoord dat het misschien een prototype is geweest.
Diameter 33mm en slechts 5mm dun, automaat, saffier front en back en witgouden kast.
Wel een mooie dresser.
Alle info is welkom.


3 likes

Hij is prachtig😎

Ga deze maar eens vinden :wink:

5 likes