Je weet dat je een horlogegek bent als je

Geïnspireerd door het artikel: http://quillandpad.com/2016/05/28/know-youre-watch-guy;

Je weet dat je een horlogegek bent als je hoort dat je vrouw zwanger is van een zoon, je als eerste denk: “welk horloge ga ik voor hem kopen?”

Je weet dat je een horlogegek bent als je, je loon/bonus niet uitdrukt in geld maar in horloges (“Ik krijg anderhalve Submariner bonus”).

Je weet dat je een horlogegek bent als je een andere horlogegek tegenkomt, je eerst vraagt naar zijn horloges en dan pas naar zijn vrouw & kinderen.

Je weet dat je een horlogegek bent als je RSI-klachten hebt i.v.m. de vele wristshots.

Je weet dat je een horlogegek bent als je op zondag de horlogevolgorde van de komende week opstelt.

Nou, vul maar verder aan zou ik zeggen…

10 likes

Je bent een horlogegek als je op een kentekenplaat van een Belgische auto het getal 516 ziet, gelijk moet denken aan een PRS516 Tissot

10 likes

Je tig x per dag kijkt op HF (zoals ik)…

Fijne zondag!

Marco

6 likes

Je weet dat je horloge gek bent , als je een serie of film op pauze zet , om te zien wat de acteur om heeft.
Ik ben Blacklist aan het kijken , volgens mij zie ik veel Rolex

:joy:

10 likes

Je weet dat je een horlogegek bent als NATO, OMEGA & ZULU de enige letters zijn die je kent uit het NAVO alfabet.

9 likes

Je weet dat je een horlogegek bent als je een instagramaccount hebt om horlogemerken te volgen

3 likes

Je weet dat je een horlogegek bent als je 25 horloges in je doos hebt zitten waar normale mensen volstaan met eentje of hun mobiele telefoon, en jij als klap op de vuurpijl zit te denken aan je volgende aankoop :joy:

6 likes

Als je uit bed stapt , eerst het forum bekijkt , en dan pas koffie zet.

Oh ja… koffie… :thinking:

4 likes

Hoe herkenbaar :joy:

Als je het huis niet kan verlaten voor je je horloge zo gelijk mogelijk hebt gezet met een DCF klok en de minutenwijzer exact op de juiste index staat als de secondewijzer de 12 bereikt. Dit duurt natuurlijk even. Vooral zorgelijk als vriendin niet eens meer protesteert. (of is dit ocd :worried: )

3 likes

Op je horloge kijkt of het al tijd is om een ander horloge aan te doen…

N is November
O is Oscar :wink:

En inderdaad, horloges spotten in films en series, wederhelft vind het wat vervelend worden.

3 likes

Haha, heb ik ook met praktisch elk willekeurige cijferreeks.

7750, 5513, 861, 72, 2915, etc, etc, etc…

3 likes

hahahah, exactly my point!

1 like

Vroeger dacht ik bij 007 aan james bond , tegenwoordig…

3 likes

Als je bij een nieuwsitem over een Baskische afscheidingsbeweging denkt dat er een nieuw Zwitsers uurwerk wordt aangekondigd.

10 likes

@MartijnV: oeps… Heel herkenbaar…

Als je een petje koopt.

Liefhebbers van pilotenhorloges weten het beter. Namelijk dat November en Oscar gebruikt worden :sunglasses:

Als je elke keer op je horloge kijkt en achteraf geen flauw idee hebt hoe laat het is

Of als je dan toch een Quartz draagt je totaal geïrriteerd bent als de seconden wijzer niet op de indexen loopt :joy:

6 likes

Als je in de stad met mevrouw gaat wandelen en loopt per ongeluk van een horloge winkel naar de andere…

3 likes