Jouw collectie op één foto II

Tsja, het is nog niet helemaal afgelopen, dat geflipper.

De GSsen en Rado zijn vast. De rest nog niet hemaal zeker. :wink:

20 likes

Wat een enorme collectie! Dat zien we hier zelden. Super! :smiley:

2 likes

Lekker!

Twee eruit, één erin?

1 like

De rado vanwege sentimentele redenen? Vind Rado een beetje afsteken van de rest.

1 like

Doe je meer dan 1 plaatje;).

Ik heb nu geloof ik 4 horloges, en plek voor 8. Mijn collectie overzicht komt pas als ik die doos vol heb. :p.

Ja, min of meer, voorkomend uit de voorliefde voor bijzonderheden, in dit geval design gekoppeld aan materialen.

En eh… daarnaast vindt mijn vrouw hem gewoon echt geweldig. Dat speelt ook wel mee. :slight_smile:

Kweetet nog niet. :slight_smile:

Chrono’s vindt ik schitterend, maar met twee GS-sen wil ik dan wel wat gedistingeerds op Chrono gebied. En de Ball paste daar m.i. niet in. Ik heb de Ball weer ingeruild op de Oris en de Hamilton was een bewuste bijvangst.

De Rado staat daar helemaal los van, maar die past in mijn hoofd wel bij GS vanwege de moderne (Japanse ?)look, en de gebruikte vooruitstrevende combi van materialen.

Qua Chrono stijl zie ik (op termijn) iets als de Tissot Heritage 2009 Chrono, die @hornet ergens begin dit jaar heel kort in het blauwe gedeelte had staan, of iets als de net in het blauwe deel geplaatste Alpina Pilot Heritage van @Jan2904 er wel van komen.

Waarom dan toch de Oris…? Tsja, het is het enige horloge in brons die ik bij introductie al mooi vond en ik vindt zo’n coin-edge bezel mooi. Ergens heb ik denk ik een zwak voor de Big Crown Pointerdate serie.
Ik heb hem nu een weekje om de pols en het is echt een horloge met karakter/vibe. Draagt prettig, en “praat” tegen je, als je begrijpt wat ik bedoel.

Toch ben ik denk ik gevoelsmatig teveel perfectionist om het wijzigende materiaal op langere termijn te kunnen waarderen. Wabi-Sabi, zoals de Japansers zeggen, de perfectie van de imperfectie is hier absoluut wel op zijn plaats, maar ik vraag me af of dat ook voor mij geldt. :smiley:

2 likes

Heb je vintage wel eens overwogen?

1 like

Ja, echter, ik vindt vintage wat aan de lastige kant vanwege de wat kleinere formaten. Dus ik ben ook daar nog niet helemaal uit.

Ik heb een best fors postuur en 20cm polsen. Dus als ik vintage draag zal het altijd onder een overhemd moeten, anders komt het horloge zo ielig over. Ook vanwege de (vaak geldende) 18mm lugmaat.
Eigenlijk is dat ook de belangrijkste reden waarom, na wat denkwerk met bijbehorende zweetdruppeltjes, mijn GS vintage tóch het veld heeft moeten ruimen.

1 like

telkens ik zo’n rado zie denk ik terug aan die keer dat ik een horloge winkel binnen stapte om zulk model te passen en dan gelijk aan te kopen, maar de prijs was toen een serieuze domper op mijn gemoed, heb hem toen laten liggen maar vond hem prachtig.
nu zoveel jaren later val ik er nog voor maar ik wil geen “overhoop” in mijn verzameling, drie merken vindt ik meer dan genoeg.
al bij al jaco, een zeer mooie rado + mooie collectie :+1::star_struck:

1 like

Zie bezels: Dot next to 90 vs Dot over 90

ziet er goed uit:+1::+1:

Seiko fanboy!!! :sunglasses: :smiley:

Mooie collectie!

1 like

39 likes

Mooie collectie! :sunglasses::+1:

2 likes

Wat een toppers allemaal! Mooie collectie

1 like

Poeh, wilde collectie zeg :ok_hand:
Is dat een Breguet rechtsbeneden? Die zien we niet vaak hier…

1 like

Rechts beneden is een FC

2 likes

Gave collectie!
Die Cartier (le Cle?) is tof. Heb je daar een wrist shot van?

1 like

11 likes