Jullie afknappers op of in horloges

Han R Schreef:

Daar heb je natuurlijk een punt.
Over het algemeen de duurdere jongens.
Blancpain, Girard-Perregaux, Glashuette, Lange,
Maurice Lacroix,

De enige heel erg betaalbare klok met grote datum
is de Citizen Ecodrive cal.3100.

Bedankt! Goede tip…
Ik wil al een tijdje zo’n Eco-Drive hebben, en dit is wel een mooie…
En nog betaalbaar ook. Alleen de Romeinse cijfers, daar ben ik niet zo’n liefhebber van, maar misschien went dat wel.
Ik heb een tijdje geleden een Citizen Eco-Drive voor mijn vrouw gekocht en die is er helemaal weg van. Waterdicht, licht (titanium, ook anti-allergisch) en griezelig nauwkeurig.

Ik ga eens kijken of ik er ergens een voor weinig kan scoren :slight_smile:

Ik snap het ook niet echt helemaal. Ik vind een loep juist een extra detail waar meer aandacht aan is besteed ipv een glaasje zonder loep. Vooral een ronde loep vind ik juist wel mooi, mede omdat je deze niet zo vaak ziet.

Han R Schreef:

Daar heb je natuurlijk een punt.
Over het algemeen de duurdere jongens.
Blancpain, Girard-Perregaux, Glashuette, Lange,
Maurice Lacroix,

De enige heel erg betaalbare klok met grote datum
is de Citizen Ecodrive cal.3100.

Mondaine heeft ook horloges met zgn. bigdate. Is ook betaalbaar maar weet niet zeker of deze ook automaten heeft of dat alle horloges Ronda Quartz in zich hebben.

Ze zouden meer aandacht moeten besteden aan een mooie datumschijf. Deze zijn vaak vrij standaard, waardoor er een niet zo spectaculair deel van het horloge door de loep in de schijnwerper wordt gezet. Als ze de datumschijf opleuken, mag er van mij een loep op. Bijvoorbeeld bij vintage rolexen met open zesjes.

ik hou niet zo van Rolex, en ook niet van goud.

dussuh, een gouden Rolex scoort hoog op de afknaplijst :slight_smile:

Aan de voorkant ziet-ie er een stuk beter uit;

Aviator “vliegende tank”.

Groet
Mark

1 like

Hee, een Rus! Supervet. Een Rus is voor mij altijd goed, vooral Aviator. Ben ik laatst een topic over gestart, mensen leken (itt tot mijzelf) niet positief verrast door de designs van Aviator. http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,299333

Wel jammer van het uurwerk & plastic…

Mijn Grote afknapper (veel te veel) steentjes op het horloge… Brrrrr::o

Van die vliegtuiginstrumenten geïnspireerde datumvensters waarin je meer dan één datum ziet (TAG, IWC, etc.), bah!

grossdatum: er zijn er genoeg: bijv:

Claude Bernard:

of bijv:

Vind ik heel erg mooi.

Groet
Herman

De Edox is inderdaad erg mooi en relatief betaalbaar.
Helaas beiden quartz.

GroteBozeWolf Schreef:

Ik vind het alleen maar lelijk en nutteloos :wink:
(:smiley:

+1
Lelijk: vervormt de wijzerplaat, cijfers worden bol vergroot en glas is niet meer strak.
Nutteloos: zie de datum prima zonder die vergroting.

Tommaat Schreef:

Ze zouden meer aandacht moeten besteden aan een
mooie datumschijf. Deze zijn vaak vrij standaard,
waardoor er een niet zo spectaculair deel van het
horloge door de loep in de schijnwerper wordt
gezet. Als ze de datumschijf opleuken, mag er van
mij een loep op. Bijvoorbeeld bij vintage rolexen
met open zesjes.

Wat ik kan waarderen is, dat wanneer een datum schuin staat op circa 4 uur, de schijf zodanig is opgemaakt dat de cijfers je toch recht aankijken.
Zoals deze recentelijk op 't forum verschenen:

ach, ik vind het niet moeilijk iets vinden wat ik niet mooi vind of aan te ergeren, het is lastiger alles wat ik niet mooi vind toch te accepteren :wink:

Zijn er eigenlijk relatief goedkope automatische big date/ GROSS datum horloges? Ik weet wel van een oude zoektocht dat ik allerlei plakmerken met dergelijke horloges zag (en dan ook dusdanig plakmerk waren dat de datum doorliep tot 39…), maar voor de rest zie ik ze nooit.

Overigens let ik niet heel erg op afknappers, ik probeer voor elk horloge open te staan en het gaat naar mijn mening uiteindelijk om het totaalplaatje. Dat lees ik tussen de regels ook wel bij sommige andere leden hier (afknapkenmerken noemen en dan een horloge bezitten die in hun ogen te fout voor woorden is).

Het enige waar ik op af knap is de prijs van horloges (:smiley: Iets moois zien en dan uiteindelijk achter de prijs komen…al merk ik bij mezelf dat ik gaandeweg meer geld over heb voor horloges.

Puringa Schreef:

al merk ik bij mezelf dat

ik gaandeweg meer geld over heb voor horloges.

Herkenbaar! Het lijkt wel of je telkens als je een bepaalde budgetaire grens hebt overschreden, het een volgende keer makkelijker gaat. Alsof je het jezelf makkelijker toestaat.

edit: typefout

Doel je misschien oa op mij? Dan heb je gelijk. Maar ik kan hem nog niet wegdoen… Voorlopig nog niet. Ik moet wel zeggen dat het mij stoort, dat dan weer wel.

Aaaargh…

  • Saffierglas dat niet ontspiegeld is!
  • Vierkante kasten
  • Bicolor

De kleur blauw…

Leuk om te zien hoe verschillend men over e.e.a. denkt.

Zo ben ikzelf verzot op een mooie klassiek gemodelleerde klok met een 7751 maanfase, echter, ik knap altijd weer volledig af op de altijd aanwezige vierkante vensters in de subdial voor dag/datum op 12 uur, zo lelijk.
Het is alleen dat wat mij van weerhoud om een dergelijk horloge aan te schaffen.

Ook irritant zijn cyclopsen die absoluut niet vergroten.
Fabricage fouten, scheve logo’s, stofdeeltjes onder glas etc.
Digitale horloges zijn ook niet mijn ding.