Jullie afknappers op of in horloges

afknapper als er TW Steel op of in staat…

Inderdaad een hele mooie horloge. Maar hier “stoor” ik me meer dat de datum over de linker cirkel staat dan dat de datum links staat.
Ach ja, zo heeft iedereen zijn eigen autistische trekjes :wink:

De software attendeert op een mogelijke doublure. Door de posts samen te voegen kan je ze ordenen. Had ik nog nooit gedaan en dit was het resultaat.
Kan wel toch?

Wat mij betreft wel. Maar de software waarschuwt ons ook tegen het reactiveren van oude topics. Vandaar mijn verwarring.

Voor mij is een afknapper de cijfers die v.a. de 4 worden omgedraaid.

Nomos

Daarnaast ook geen fan van gepunte indices.

aqua terra

  • cyclops
  • schuine datum
  • witte datumsschijf (bij donkere plaat)
  • Miyota/Seiko uurwerken
  • geen opgelegde markers
  • geverfde wijzers
  • geen AR aan binnenkant

Laat ie nou nét 2 hele mooie wijzerplaten zien :sunglasses:

1 like

Bling bling horloges.

Oef! Dat kan zoveel zijn, vaak hele kleine details, of het hele horloge in één oogopslag. Smaken verschillen nu eenmaal, gelukkig maar! Om een voorbeeld te geven: de bolle kroon op sommige Breitling modellen: Gruwel!

Datumloupe
Leren band
Dial die zo druk is dat je de tijd niet goed af kunt lezen
Wijzers die slecht zichtbaar zijn icm de wijzerplaat
Diameter onder 42 mm

Grappig dat hier plastic / kunststof onderdelen enige malen genoemd worden. Rijden jullie misschien nooit auto? Zo ja: dan vertrouw je je kostbaarste bezit (leven) ook gewoon toe aan deels plastic techniek. En dan is het in een horloge ineens not-done?

1 like

Schuin datumvenster.
Gouden markers bij een stalen kast.
Markers en cijfers om en om:

Daarom vind ik zo’n Alpinist helemaal niks, twee afknappers in één horloge. :persevere:

Al zijn er vast wel horloges te vinden waarbij het totaalplaatje toch klopt ondanks een van deze onvolkomenheden. :sunglasses:

1 like

Horloge’s met een shroud

Quartz, shitter brands en chinese meuk. :face_vomiting:

Datum.

Een paar specifieke:

  • De bezels op sommige Breitlings (Colt, Super Avenger, Chronomat). De grove structuur doet me altijd denken aan een Azteeks bouwwerk dat met hamer en beitel uit steen is gehakt.
  • “Iced” horloges. Zodra rappers voor zoiets een eigen term verzinnen, dan weet je dat het om ordinair etaleren van de persoonlijke financiën gaat. Mooi vind ik het in ieder geval niet.
  • Kraakheldere, sneeuw witte wijzerplaten in combinatie met gepolijste onderdelen (indices, kast, band, …). Oogt in mijn ogen vrijwel altijd goedkoop en heeft een hoge bling factor. Eterna en Baume & Mercier hebben een paar mooie voorbeelden.
  • Limited editions die eigenlijk niet gelimiteerd zijn (i.e. gelimiteerd op >5000 stuks). Zoiets voelt meer als een verkoopstrategie die Invicta met de prijs van haar horloges hanteerde.
  • Horloges met wereldkaarten op de wijzerplaat, bijv. Patek Philippe Complications World Time. Voor mij te druk en gruwelijk lelijk.

Pvd coating.
Druk bedrukte wijzerplaten.
De opdruk ‘superlative chronometer officially certified.
Alles onder de 42mm.
Kunststof uurwerkhouders in premium priced horloges. (Tag Aquaracer).
Matige lume.
Nato bandjes.
Alu bezelinserts.
Niet massieve endlink
Gestampt metalen sluiting.
Gapende gaten tussen band en kast.
Leverworst.
Lugbreedte onder de 20mm

2 likes

Geen opgelegde indicatie,s.
Datum puist begrijp ik werkelijk niks van.
Gesigneerde kroon die niet mooi uitgelijnd is bij sluitstand.

Ik heb bij al mijn horloges met gesigneerde kroon bij aanschaf aangegeven dat ik de kroon juist geleverd wil hebben. Dus al mijn horloges sluit de kroon juist gelukkig…

Romeinse cijfers
Luxaflex en lamellen wijzerplaten
Witte datumvelden
Witte wijzerplaten
Contrast stiksels
Nieuwe vintage banden met die gekke touwtjes boven aan
Nato’s
Vlindersluitingen
Goudkleur
Zwarte coatings
Pilots
Chronographs
Maanstanden
Alles zonder functie
Glad lederen banden
Te lange banden
Retro vintage
Vintage
Verweerde meuk

2 likes

Wat blijft er over dan? Duikers?

2 likes

UY🤔:
Invicta’s
Hublots
45mm en groter
Digitaal
Panerais
Patina
Spider-Dial
G-Shocks
Apple e.a. “watches”
Namaak dat als hommage verkocht wordt
Chinees
:hugs: