Jullie mening over deze 'echte' Speedmasters

Wat wil je nou precies weten?

Het kan zijn dat ik het verkeerd voor heb, maar het verhaal van de samengestelde speedy’s klinkt me bekend in de oren.

Dus niet authentiek.

Het gaat mij meer om het feit dat de horloges niet in elkaar zijn gezet door Omega zelf. Een beetje hetzelfde verhaal als Watchco.

In heverre kan men dit dan als een authentieke Omega beschouwen? Ik neig zelf meer naar naar niet authentiek, mede doordat de horloges niet door Omega in elkaar zijn gezet. Daarnaast rekent hij €3K,- voor een dergelijke Speedmaster, maar voor dat bedrag kan men een recente kopen die full set is.

Is sowieso niet origineel. En is alles wel goed in elkaar geknutseld? Mijn advies: nooit doen zoiets en al helemaal niet voor die prijs. En dooorrrrr…

1 like

Niet…het blijft een frankenassemblageomegaspeedmastert

Gezien de huidige belachelijke prijzen van Speedy’s. Zelfs voor jonge (amper vintage) exemplaren vragen mensen momenteel de hoofdprijs dus dan is 3k niet eens heel raar.

Het is wel voor 99,9% zeker dat de gebruikte onderdelen origineel Omega zijn. Dan is het niet heel duur, mocht alleen wel een stalen band bij zitten (imho).

@aldindubo en @goldie1709

Eerder samengestelde Omega’s zijn besproken in topics over de firma Watchco in Australië, die zoeken jullie waarschijnlijk :innocent:

https://www.horlogeforum.nl/t/watchco-australie-gestopt/75213?u=harpoen

Nee, hehe, ik had Watchco al in mijn openingspost genoemd.

Anyways, ik denk dat het enige nut hiervan ter kwader trouw kan zijn: dergelijke horloges verkopen als echt, met daarbij de opmerking dat de papieren ‘er niet meer bij zitten’. Een leek zou daar zo in kunnen trappen.

Zijn al enkele keren hier besproken.
Is gewoon een franken. En in mijn ogen niets waard. Afgezien nog van de absurde prijs.

Werden indertijd aangeboden door @hxcmdp

2 likes

Niet authentiek! Frankenwatch! Nep!

In ieder geval niet wat de verkoper ervoor vraagt. Maar er wordt ook al maanden mee geleurd, dus dat vindt de markt ook vermoed ik.

Een Frankenwatch hoeft niet nep te zijn.

Er is imho een groot verschil tussen een horloge samenstellen uit originele onderdelen van het merk of aftermarket shit gebruiken. Dat laatste vind ik nep maar is hier niet van toepassing.

Imho is het verschil niet heel groot. De horloges zijn nooit gemaakt door Omega, maar door een misschien wel bevlogen klusser. Blijft in mjn ogen dichter bij nep dan bij origineel.

Wel leuke horloges… Dat dan weer wel.

Je zegt het al, voor 3000 heb je een full set.

Als het horloge niet uit de Omega fabriek komt is het geen echte Omega. Zit er een certificatie card bij? Garantie? Kun je er over twintig jaar als nieuwe eigenaar een uittreksel bij Omega van opvragen?

Vraag me wel af hoe iemand aan al die onderdelen komt? Als je ze al allemaal kunt kopen als particulier zal het je meer kosten dan die 3000 euro. Of zijn ze van de vrachtwagen gevallen?

Bij deze horloges is het gewoon ‘wat de gek ervoor geeft’. Ze zijn niet nep, maar ook niet origineel. Ik zou niet veel problemen zien indien ze gebouwd zouden zijn als standaard Speedmasters. De limited (2004 stuks) Speedmaster Japan Racing is echter te identificeren aan het 8-cijferige serienummer in de kast. Dat zal bij deze exemplaren niet kloppen. De stelling van de verkoper dat alles klopt zoals Omega ze heeft gebouwd is dus niet waar.

eeeuhmm aangeboden door mij?? Ik heb er nooit zo eentje gehad, laat staan aangeboden… Ik ken die kerel wel, maar ik heb nooit op z’n ruilvoorstellen ingegaan. Ik zou het niet in mijn eigen collectie willen… Echter weet ik wel hoe hij eraan komt, ik kan enkel zeggen dat de onderdelen op zich 100% origineel zijn. Echter wil ik herhalen dat IK ZE NOOIT HEB AANGEBODEN …

1 like

nop, niet van de vrachtwagen gevallen, hij heeft een groot lot gekocht uit Oosterrijk meer dan een jaar geleden van een verderler of dealer die stopte. Hij had materiaal voor ±8-10 complete klokken: cal. 911,861, 1861, 1863 … Hij heeft er voor gekozen de onderdelen niet gewoon te laten liggen, maar ze samen te stellen. Dat vermeldt ie ook, dus kopers die daar niet mee zitten kunnen zelf de keuze maken. Nogmaals, ik heb er nooit zo eentje gehad, maar ik weet hoe die eraan komt en wie ze heeft in elkaar gezet etc :slight_smile:

Toch wel een beetje armoedig om zo aan een “Speedmaster” te moeten komen…