Kan horloge door dragen ontregeld worden?

Btw het antwoord op deze vraag is ‘ja’, maar dat is een heel ander onderwerp. :slight_smile:

1 like

Zou wel verklaren waarom hij ontregeld is.

1 like

Dit kan ik niet rijmen met mijn begrip van een gemagnetiseerd horloge. Magnetisme laat windingen van de balansveer aan elkaar plakken en verkort hem zo effectief. Daarom loopt een gemagnetiseerd horloge altijd te snel.

Ben je echt zeker dat je hebt meegemaakt dat een horloge te langzaam is gaan lopen door magnetisme? Dan moet ik namelijk mijn theorie gaan opfrissen. :thinking:

5 likes

Ik meende dat oyster echt op het mechanische uurwerk sloeg, weer wat geleerd

1 like

Wat ik mij serieus afvraag is of iemand misschien zelf een soort van magnetisch veld op wekt of om zich heen heeft.

Ben ik zeker van. Maar moet er dan wel bijzeggen dat ik er een vreemd fenomeen bij kreeg. De ene dag liepen het horloge te snel en de andere te traag. Toen is mij ook opgevallen dat die soms eens enkele seconden stil viel om dan terug verder te lopen. Na het demagnetiseren deed die dit niet meer.

1 like

Niet echt. Een gemagnetiseerd horloge gaat vooruit lopen en straling doet niks.

3 likes

Oyster is de gepatenteerde kast

Perpetual is het automatische opwindsysteem dat bidirectioneel kan opwinden. Vroeger was dat erg knap, nu is het de standaard van de industrie

2 likes

Ik zou me kunnen voorstellen dat een ernstig gemagnetiseerde balansveer ook moeizaam tikt en dan af en toe stilvalt in een bepaalde hoek, en weer op gang komt als je je pols beweegt. Dan is achterlopen ook reëel denk ik. :slight_smile: Maar ik speculeer. Bedankt voor je reactie! Ik ga er weer een keer meer over lezen. :slight_smile:

2 likes

Ze koopt ze zelf. Dit is een vintage maar liep als gezegd perfect. Het maakt niet uit. Na een tijdje raken ze van slag. Ik ook eerlijk gezegd😍

Dank voor de uitleg!

1 like

Straling wist ik. @Mr.JokerBean stelt dat trager ook kan. Maar goed.

Heb jij tijdens de studie ook zo’n extra niveau gedaan voor Stralingsdeskundige?
hoe het precies heet, geen idee.

1 like

OK, wat gebeurt er als jij hetzelfde horloge een week draagt?

1 like

Het zijn niveaus. Niveau 5 is onder begeleiding werken met straling, 4 is zelfstandig, 3 is de coolste, 2 zal ook wel universitair fancy zijn en niveau 1 schijnt alleen de koning of premier te hebben, atoomaanval oorlog kinda shit.

Er worden per dag 20 Thoraxfoto’s gemaakt in kamer 1. De buis straalt met 120kv en staat drie meter van de muur af. De muur is van zestien centimeter beton en twee meter achter die muur zit vijf uur per dag een secretaresse te werken.

Hoeveel straling heeft die secretaresse gevangen na een half jaar werken?

Godsamme, verplaats die vrouw gewoon als je je er zorgen over maakt, toe even.

Nimmer wieder.

Afijn, sorry @artsmak, succes ermee!

2 likes

Raar verhaal, is dit het eerste horloge waarbij het gebeurde? En alleen bij horloges die ze zelf heeft gekocht? Kunnen verschillende dingen aan de hand zijn…

Waar koopt ze haar vintage horloges? Als dit ergens is waar ze WD40 inspuiten om het horloge even te laten lopen tijdens verkoop, dan haat het daarna snel minder goed lopen! :smile:

Hebben de horloges waterschade opgelopen?

Andere mogelijkheid zou idd iets van magnetisme zijn, maar dat klinkt minder waarschijnlijk gezien reacties hierboven.

Handig is om een horlogemaker naar uurwerken te laten kijken, ahv het euvel kan vast bedacht worden of het aan je vrouw ligt of niet :smile:

Kun je misschien een foto van je vrouw plaatsen? Wellicht gaan onze horloges er ook sneller van tikken.

10 likes

Tennis, badminton, mountainbiken?

1 like

U vraagt wij draaien, maar het blijft natuurlijk wel een ernstige vraag van Topic maker

3 likes

Ha ha…je hart zeker…:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Gemagnetiseerde horloges lopen fors te snel; precies om de reden die jij aangeeft. Zo heb ik het in mijn horlogeriecursus ook geleerd en ik heb het ook een paar keer aan de hand gehad.:slightly_smiling_face:

2 likes