Kan iemand mij meer vertellen over dit Vintage dames horloge?

Dit is wat Mikrolisk er van zegt:


Een plakmerk zou ik zeggen.

Om iets van het quartz uurwerk te kunnen zeggen, moet het deksel er even af.

Als het deksel er af is, kan het uurwerk er waarschijnlijk zo uit genomen worden.
Dan ook even de troep er af wassen.

Met vriendelijke groet,
Inca

Wil je ook een foto van de binnenkant eigenlijk? En ik ben totaal niet bekend met uurwerken dus het zou mischien wel extra helderheid kunnen brengen in mijn kennis (van met name dit horloge). En wat is of houd de term “plakmerk” precies in ? Thnx en Grtz.

een plak merk noemt men een horloge dat door een bedrijf gekocht is, voorzien van een merk sticker en vevolgens doorverkocht. dus geen eigen horloge makers of productieproces, slechts het opplakken van een merkje

Daar hangt genoeg dna aan om het forensisch instituut een week bezig te houden. Succes met je ontdekkingsreis.

hahahaha ROFL xD Je hebt helemaal gelijk alleen noem ik het gewoon een “vintage kenmerk” lol. Voordat ik met mn NFI crew aan de slag ga beulen en bikkelen wil ik graag eerst weten of het de moeite nog is snapt u.

Dit betreft nieuwe horloges ( om je een prijs idee te geven)

Lasita is ( was ) geen plakmerk ze komen oorspronkelijk uit Amsterdam en maakten itt plakmerken hun eigen kasten ETC. ze gebruikten vroeger zwitserse uurwerken en tegenwoordig alleen Quartz ( eigenaren zitten nu in Amstelveen geloof ik )
meen dat de naam is afgeleid van een samenvoegsel van 2 namen van dochters

1 like

Klopt. De naam kwam me al bekend voor. Ik vond in mijn rommel lade een Lasita heren horloge van omstreeks 1970 met daarin een ETA 2472 automaat. Loopt natuurlijk niet, kast en plexi gekrast, band bagger. Dus een mooi projectje voor de lange winteravonden :hammer_and_wrench::hammer_and_wrench::hammer_and_wrench:
Sorry voor de slechte foto’s. Te weinig licht 's avonds.