Show your Kemmner

6 likes

6 likes

Het is weer zaterdagavond :ok_hand:

7 likes

Aah 
 zaterdagavond Kemmner avond?


:white_check_mark:

4 likes

Mooie foto’s Niels. Vooral die middelste doet het horloge recht.

1 like

Voor de liefhebber, de Einzeiger staat nu te koop, gaaf horloge :kissing_smiling_eyes::yum::thinking:

3 likes

Weer sms’je naar Herr Kemmner gestuurd, morgen bellen :telephone_receiver::wink:!
BTW; net een mooie TAG 2000 gekocht anders was die 1Z wel iets geweest


3 likes

10 likes

Pas gekomen😊

6 likes

Ik vernam uit welingelichte bron dat er nog wat Kemmner’s NOS te koop zijn voor de liefhebbers :+1:

Hier even een zaterdagavond upje :grin:

5 likes

Op de baai zie je ze wel eens voorbij komen voor redelijke prijzen all in uit Duitsland

Heeft deze een open Caseback? En wat zijn de verdere specs? En is for nu een blauwe dial of is for de AR coating waardoor hij blauw kleurt?

1 like

Deze heeft inderdaad een saffierglazen caseback (met blauwe AR coating!). Dial is zwart maar saffier heeft aan beide zijde blauwe AR coating.

Achterkant

Specs:
High quality three parts stainless-steel case SG8210 polished, diameter (without crown) = 42,0 mm, height 10,7 mm, screwed 45-degrees-topring with both sides antireflect sapphire-glas 1,6 mm thick. Flat diamond-crown diameter 8 mm, space between the lugs = 22mm with spring-bars, screwed case-back with sapphire-glas inside antireflect and engraving like jumping number, waterresistance 5 ATM= 50 meters

Dial “Heeresdienstuhr” black matte, numerals and hour-lines applyed with Superluminova C1 White, steel-color hands filled with SL C1 white.

Handwinding movement ETA Unitas 6498-1 soigné elaboré swiss, 36,5 x 4,5 mm, 18.000A/h, 17 jewels, runtime after full winding around 45 hours

4 likes

Schitterend! Ben zelf meer van in ieder geval 20mm lugs, Dan kan ik wat makkelijker banden die ik heb erop zetten
 Jammer mooi horloge! En soon sunburst blauwe is zoiets er nog?

Nog een offensiefje om Herr Kemmner te bereiken met SMS, voicemail Ă©n eBay.de waar nog enkele “Restposten” te koop staan




https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p3984.m570.l1313.TR4.TRC2.A0.H0.XKemmner.TRS0&_nkw=Kemmner&_sacat=0

1 like

Roland Kemmner heeft gereageerd en ik stuurde een berichtje:

Hallo Herr Kemmner,
danke dass Sie antworten.
Ich bin vom niederlÀndischem Uhr-Forum.
Da hat mann mit “Kemmner- Enthusiasten” gesagt dass es vielleicht schön wĂ€re Sie zu besuchen. Sie sind Rentner, aber vielleicht noch enthusiast um etwas ĂŒber Uhren mit uns zu reden



Im Forum war geschrieben:

Hier even een wilde idee:_
Wat nu als we met Kemmner bezitters & liefhebbers afspreken met Herr Roland Kemmner voor een meeting dat hij alles verteld over het ontstaan en de geschiedenis van zijn merk? Lekkere bratwurst erbij en beetje herinneringen en feitjes ophalen? Wellicht heeft de beste man nog een kelder vol spullen e.d.?_
Wie zou eventueel meegaan naar die Heimat voor een leuke avond? Desnoods alleen om de oude man een mooie avond te bieden?_

Hoffentlich sind Sie interessiert.
Bitte antwordten Sie nach charlesb52@online.nl , dann kann ich es weiterleiten nach dem “Organisator”


GrĂŒsse,

Charles Beetz
06-222xxxxx

3 likes

Mooi ding, mooie formaat 42mm en geschroefd achterdeksel :+1:

Hoeveel koste die, ik heb ook wel interesse.

1 like

Die van mij is uit 2012 en wordt niet meer gemaakt. Kemmner maakt helemaal niks meer nieuw. Nog wel te koop bij Roland Kemmner direct de laatste voorraad uit prive:

https://www.ebay.de/usr/tempo1234de?_trksid=p2047675.l2559

1 like

Het nu aangebodene is niet zo mijn ding. Heeft het model van jou nog een naam of artikel nr?

Ik heb een Kemmner Heeresdienstuhr. Heeft niet echt een referentienummer, wel een serienummer. Deze is echter in diverse uitvoeringen geweest, wordt toch een kwestie van zoeken op de baai, MP, Uhrforum en wellicht hier de horlogemarkt.

1 like