Keuze

Ok. En het verschil zit hem dan dus voornamelijk in de kleur wijzerplaat toch.

Dan zou ik voor de seiko gaan!

1 like

Seiko is top, maar heb er al aardig wat gehad en wil weer eens wat anders.
:blush:

Ik zou een Squale zoeken! Geweldige geschiedenis mbt scuba diving.

Maar geen squale hommage dan :raised_hand: Dan kan je beter voor de Steinhart gaan.

Er is kwalitatief niets mis met die 2 horloges, maar als je voor een “microbrand” gaat zou ik een origineel ontwerp verregaand prefereren.

De Aevig Huldra heeft een tijdje op mijn lijstje gestaan, maar de eerste versie is uitverkocht. Website zegt "stay tuned for version two"
https://aevig.com/huldra/

Hier een lijstje microbrands (maar een deel is wel buiten budget):

Of doorsparen voor een gebruikte Certina DS Action Diver. €430-€530 moet haalbaar zijn voor een nette. Meer aanbod op Uhrforum dan hier. Je weet dat €430 slechts €80 meer is dan €350 hè? :imp: :yum:
Deze heb je net gemist:

Anders kom je bij Orient of Citizen, als je wat anders dan Seiko wilt.

1 like

Zo!!! Goeie lijst zeg!!! Heb die Certina al gehad, even als de Prometheus Posseidon. Maar ook de Helm Vanuatu, een Cover coa5.05 Valjoux ETA, enz Naast alle Seiko.
Ik vind de Borealis Seaferer 2 ook mooi maar erg groot.
Keuzes, keuzes…
:slight_smile:

Met het mes op de keel, dan maar de Steinhart

3 likes

Precies dezelfde mening hier…

2 likes

Steinhart OVM: draagt heerlijk, loopt goed, prachtige prijs/kwaliteit verhouding!
Poor men’s Milsub…:wink:

3 likes

Squale Tropic Atmos GMT :wink:

1 like

Ik heb nooit een Aramar gehad, wel meerdere Steinhart’s. En dat zijn beste horloges voor het geld.

1 like

Steinhart lijkt tot dusver de beste papieren te hebben.

Nog wel een vraagje waar wellicht iemand het antwoord op heeft (misschien @MGS):
Wat is nu exact het verschil tussen de Aramar Marine en de Ocean?

Het verschil tussen beiden is:

Arctic Ocean: Zwitsers horloge 300m waterdicht, saffierglas, 316l staal. gemaakt door Grovana en heeft een eta2824-2. Grovana heeft geruime tijd de horloges voor Steinhart gemaakt. Kwaliteit is ronduit top.

Arctic Marine: gemaakt in China, 500m waterdicht, 316l staal en eveneens saffierglas. Hier zit een Miyota 9015 uurwerk in. Beste uurwerk dat ik ooit geleverd heb. Nog geen een retour gehad. Miyota is echt top.

Beide horloges zijn overigens niet meer nieuw te koop, alleen tweedehands.

1 like

Beetje “you must choose” gehalte.

Als het dan moet de Steinhart, maar liever een sarb033 voor dat geld.

Misschien een Orient Mako 2 voor veel minder?

1 like

Je moet niks, maar als je graag een antwoord op mijn bericht wilt geven dan…:wink:

Tja, in dit bericht benoem ik deze 2 klokjes. Er zijn altijd andere, mooiere, betere, duurdere, enz…
Ook ren kwestie smaak :slight_smile:

Hmmm, dan heeft de Ocean van deze twee dus weer de beste papieren. Echt vaak worden ze helaas niet aangeboden. Ben iig aan het onderhandelen op MP mbt een Marine versie.

Thanks Zoltar voor de verheldering.
:+1::+1::+1:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Ook een leuke duiker idd. Doet me een beetje denken aan de Davosa.
Thanks voor de tip.
:+1:

Steinhart, maar als je budget kan rekken squale

2 likes