Klassieke dress watch

Wat vind je van deze?
http://www.jomashop.com/frederique-constant-watch-303s5b6.html
Voldoet in ieder geval aan al je eisen.

Dit merk is alleen niet zo populair hier volgens mij. Mindere kwaliteit? Of niks met het merk?

ik ben er anders zeer content mee

2 likes

Sommige merken zijn hier idd niet zo populair. Soms is niet helemaal duidelijk waarom. In het geval van FC zou ik zeggen het ontbreken van merkhistorie, tot nu toe geen modellen die in technisch opzicht echt indruk maakten en qua prijsstelling ook niet geweldig. Zitten natuurlijk best een paar leuke modellen tussen die kwalitatief o.k. zijn. Maar meer ook niet. M.a.w. voor hetzelfde geld kun je ook wat interessanters kopen.

Verder werd onlangs bekend dat FC wordt overgenomen door Citizen. En hoewel ik denk dat Citizen behoorlijk wat technische know how kan inbrengen en de continuïteit kan waarborgen, denk ik dat dit voor veel mensen gevoelsmatig een beetje afbreuk doet aan het ‘luxere imago’ dat FC van oorsprong nastreeft.

We zullen zien!

1 like

Tissot le Locle automatic?

Certina ds1 of ds one powermatic 80. Zitten paar zeer mooie uitvoeringen tussen.

Groeten
Rutger

1 like

Klopt, in de genoemde prijscategorie is de Tissot Le Locle een echte klassieker, bestaat in verschillende versies en voldoet aan je wensen.

1 like

ik ga dan maar even zoeken naar verschillende versies van de Tissot Le Locle

1 like

me2! Ik heb ook een carree, en mooie gebogen kast en glas hebben ze. Erg klassiek ogende horloges.

Vergeet die link van me niet te checken. Ik heb geen banden met de zaak, maar de korting is best lekker en ze rekenen geen verzendkosten.

Ook zou ik een kijkje nemen bij hun Visodate modellen op diezelfde pagina (mis de zwarte plaat in stalen kast, maar die kunnen ze vast wel leveren). Ik vind dat model persoonlijk wat makkelijker matchen. Niet alleen jong en oud, maar ook kwa casual of nette kleding. De Le Locle vind ik wel wat klassiek. Niet mijn dagelijkse kledingstijl.

En nog een algemene tip. Probeer de horloges ook in real life te zien voordat je een keuze maakt. Ik bedoel, om je pols kan een horloge zo anders uitpakken/vallen/ogen dan vanaf een plaatje.
En wellicht kun je een leuke korting krijgen, zodat je em gelijk mee kunt nemen bij je lokale juwelier. Wel zo handig als je ooit er es mee terug wilt iets of als je de garantie moet aanspreken. Toch handiger dan heen en weer sturen naar een (voor mij) verre shop.

Suc6 met je quest!

Deze vind ik mooi als klassieke dresser, wat vintage look.

3 likes

En kijk eens hier, ook wel interessant:

2 likes

Deze gaat toch al zo’n 50 jaar mee en met zijn 38mm nog steeds een prima dress-watch als je het mij vraagt

wekke

2 likes

Mooi,de Junghans Max Bill is ook geweldig.

4 likes

@Paul2all Ziet er op plaatjes leuk uit, maar begreep uit een ander topic dat er nogal een ‘kussen’ aan de achterkant zit, veel te hoog horloge.

Zou best kunnen als je de foto’s zo ziet.
Draagt wel redelijk plat.

Laatste foto ook van het net,ben niet in het gelukkige bezit helaas.

1 like

Tissot le Locle: 10mm dik
Visodate: 11.6 dik
SARB033 11.6 dik
SARB065 13.1 dik

Max Bill automaat: 10 mm. De handopwinder is 9mm

De vorm is bollig, maar de dikte valt mee.

@Paul2all: dat is een foto van de chronograaf, dat is wel een dikke knol (zoals de meeste chronografen) van 14.4mm
Edit, je hebt ook een niet chrono gepost, maar de foto van de zijkant is iig een chrono.

Het Is vooral de chrono versie die ik dik vind.

My bad,was het enige plaatje van zijkant,zie de pushers idd.
10mm voor de automaat is best ok,op laatste plaatje zie je dat deze best plat draagt.
Ik denk dat WilSeiko ook de chronoversie bedoelt.

Heeft wel (heel)iets weg van mijn Remova,oud Nederlands plakmerk,uit 1965.

My bad, bedoelde idd de chrono.