Klein dus fijn: 36mm pilot van Archimede

Nja, het is een RAF pilot. :rofl:

1 like

:joy: ik maar denken dat het een fieldwatch is

1 like

36mm is te klein voor een flieger. Ik heb één horloge in mijn verzameling groter dan 40mm,en dat is onderstaande flieger. 44mm in diameter en een lug-to-lug gelijk aan de breedte van mijn pols. Perfect voor een flieger. :sunglasses:

2 likes

Is het ook, deze zijn origineel gewoon geleverd aan de grondtroepen. Er is maar een variant geleverd aan de RAF. Lijkt me dus niet direct een pilotenhorloge, zeker niet gezien de diameter van 35mm.

@RLC rennen!

Als het een aviateur is :nerd_face:

“Hi Lisa,

I’m Ide from Dutch Watchforum…”

1 like

???

Hi I’m Kasper…

Lisa kent mij al heel lang. We hebben regelmatig samen Schwarzwalder Kirsch gegeten.

1 like

Een echte Flieger draag je dan ook om je been, dat is pas stijl.:wink:

Oh een vriendendienstje dus :sweat_smile:
Zelfs jij zou dat ding niet dragen man.

Een flieger in 36mm is als een Datejust in 44mm.

3 likes

Wij begrijpen dat elke bedrijf graag een stukje van de taart zou willen.

1 like

Mooie maat 36. Niet des Fliegers, maar soît…

1 like

Not a big fan. Not a fan at all…

Ik heb een van 42mm

4 likes

Daar mag Lisa Licker me elke dag voor bellen. :ok_hand:

1 like

De zwarte wijzerplaat is inderdaad gebaseerd op de W10, dus een fieldwatch. Er zijn ook 6B (RAF) varianten van de originele Smiths met zwarte plaat, maar die zijn veel zeldzamer.

De witte variant (prs-29am) is natuurlijk wel gebaseerd op een puur pilotenhorloge, de 6B/159, maar dan op een Omega of JLC. Want origineel is er nooit een Smiths 6b met witte plaat geweest.

Zo, even kijken of er nog andere mensen in het gebouw zijn om pedant tegen te doen.

2 likes

:joy:

That’s why I love you. :heart_eyes:

1 like

Is dat de nieuwe krant voor onder je foto’s? Mooi, een frisse wind :dash:

1 like

Zeg dat aan degene die een IWC RAF pilot koopt van 36mm. Merk ook op dat 20.000 A/m anti magnetisme geen field spec is.

Eddie heeft er een mooie pastische van gemaakt, maar in mijn wereld… :grin: :grin: :grin: