Kleurthema: blauw

Min of meer blauw


2 likes

Geoeten
Rutger

3 likes

Jan, jouw klokje, zeker op die blauw/witte nato blijft een top combi.

Soli

13 likes

Schitterend, Timebandit! Ik had zijn broertje hier graag onder geplakt maar ik moet me houden aan de door mijzelf in het leven geroepen dress code… Blue only.

Cheers, Otto

Andere modellen Monaco zijn ook prachtig. Mijn voorkeur gaat richting Gulf met die frisse kleuren. Ach, wie weet ooit.

Deze gaat van donkerblauw naar lichtblauw in de zon, verveelt nooit😁

8 likes

Deze? @Soli

4 likes

Voor mij een andere band maar de kast en het verdere design: heerlijk!

Cheers, Otto

de pontos s :smiley: deze staat nu op mn wishlist

4 likes

Bijzonder ontwerp, deze ‘zonnekoning’ Arie, maar de combo kast, wijzerplaat, wijzers en Nato… Ik weet het niet. Of ik moet er gewoon ff een hele lange tijd aan wennen of zo… Over welk merk en type uurwerk hebben we het hier eigenlijk? Just curious…

Groet, Otto

Geweldig, AlcoS! Ik krijg meteen de flipperkriebels… want zie daar:

Dank voor je prachtige kleurbijdrage! Otto

die is ook erg gaaf… laat dat flipperen maar zitten want er komen er maar 100 van helaas… of je moet er als de kippen bij zijn. Heb jij met stalen band erbij?
Mooie klok.

Zit te twijfelen tussen deze of een seamaster 300 quartz.

Goed naar de wijzers kijken :sunglasses:

1 like

Eh, 't was maar even om te proberen. Deze vandaag even om de pols gehad bij S&C… Mooi! Dromen mag.

5 likes

Die Nato was eigenlijk bedoeld voor een andere wijzerplaat… maar die kleur blauw was op toen ik deze wijzerplaat maakte… Ohja… Intro!..Jij bent hier “nog maar pas”…

Ik heb mijn eigen bedrijf Dumet Watches op 04-07-2014 opericht, nadat ik in 2013 uit pure verveling eens een horloge had gebouwd…

een vriend daagde me uit om een titanium horloge te bouwen… en dat is inmiddels 80 horloges, en 50 losse kasten geleden…
in 2015 heb ik samen met 4 andere leden hier de Horlogeforum Limited Edition gebouwd, een Titanium Flieger van 43 mm, met een sandwich dial…, Daarna ook de eerste oplage van Subdelta, de Periscope. en de Kasten voor de eerste oplage van de Pellikaan Diving Dutchman.

Dit horloge is een prototype van de Dumet Instrument 2, de Instrument 1 heeft een andere kastvorm, is meer dressy… mechanisch zullen ze vergelijkbaar zijn.

In dit Titanium horloge tikt nu nog een ETA 2763 Handwinder.

Zoals je verder bovenin dit topic kan zien, zit dit horloge doorgaans op een diepblauwe Rally band van 7T2 straps

2 likes

3 likes

You love it or you hate it inderdaad. Op een andere band klopt het horloge in mijn ogen ook niet meer, valt de balans weg of zo. Geeft ook een stukje rust, hoef niet naar andere bandjes te kijken om te variëren :grinning:

Ja ja, ik las al over deze blauwe LE. Te mooi om waar te zijn en ik ga niet een van die kippen zijn… Vraag is bovendien hoeveel er voor de NL markt bestemd zijn.

Ik heb er idd ook een stalen band bij maar daarvan geloof ik geen pics bij de hand. Hij draagt trouwens ook schitterend op een lichtbruine/honey tan leren band, die heb ik er nou op zitten. Geeft de klok weer een compleet andere uitstraling. Heb de full set onlangs van een sympathiek HF lid overgenomen.

Voor mij geen twijfel mbt jouw keuze: ik zou voor de Pontos Diver gaan omdat die minder vaak voorbij komt en omdat ik geen fan ben van quartz… Al is het SuperQuartz en vaak superieur tov conventionele mechanische uurwerken. Ik hou niet zo van dat getik, doe mij maar smooth glijden over die wijzerplaat…

Cheers, Otto

…als dat een Steinhart is dan komen de wijzers me zeer bekend voor! Fijn geblauwd staal metaal.

Nice! Otto