Koningsdag: wat is de buit?

Ik heb het even opgezocht. Leuk om te lezen en geweldige vondsten. Vooral die Omega Constellation Pie Pan :open_mouth:
Een van de weinige vintage horloges die ik echt geweldig vindt! Dus mocht je die ooit weg doen in de toekomst, let me know :stuck_out_tongue:

1 like

Dat is inderdaad wel een issue maar gaat eigenlijk alleen op voor de wat bekendere merken, in de regel betaal ik nooit meer dan twintig euro voor een horloge op de rommelmarkt. De Omega’s hierboven waren wat duurder, van links naar rechts, 20 euro, 27,50 euro, 8,75 (17,50 samen met een Ebel met diamond dial :sunglasses:) euro en 27,50 (55 euro met de Constellation samen). De Omega doos komt ook van de rommelmarkt en was geloof ik één euro.

Als je alleen voor horloges naar de rommelmarkt gaat dan kun je misschien een betere tijdsbesteding vinden maar als je ook naar de randzaken zoekt en nog één of meerdere categorieën dan kun je nog best wel het een en ander vinden. Ik heb een Rolex doos kunnen kopen voor 1,50 waar een mevrouw sieraden uit verkocht en daarna op eBay kunnen verkopen voor 275 dollar. Daarmee sprokkel je wel wat budget bij elkaar, maar dat is uitzonderlijk.

Het voordeel van zo’n CWC is dat niemand het kent. Ik denk persoonlijk ook dat de kans dat je een echte Patek of Vacheron op de rommelmarkt vindt groter is dan het vinden van een echte Rolex.

Bedankt, het is overigens geen Pie-pan maar gewoon een platte wijzerplaat, maar het is wel een van mijn lievelingshorloges.

Klopt! W10 wil zeggen dat 'ie van het Britse leger is, 6645 dat het een horloge is (:smirk:), en 99 dat 'ie in de UK geissued is. Dan het model, het serienummer (4533) en het jaar (1976). Cool ding, heb evt. wel interesse.

Net weer terug, 4 rommelmarkten in de buurt bezocht… helemaal niks!
En ik zoek niet alleen naar horloges, ook meetzoeker camera’s, technische boeken en nog veel meer scannen mijn :eye: :eye: af.

1 like

Dit ouwe ding, Rolex split second of zoiets, zal wel nep zijn:

2 likes

Je maakt een grapje neem ik aan :confused:

Ha! Die kroon hoort er helemaal niet op. Lelijke afgekapte cijfers. Geef er een tientje voor. Hoor het wel per PB.

:smiley:

Het was hier vanwege het weer ook behoorlijk tam met verkopers op de verschillende markten die ik heb bezocht…
Zou zelf ook niet in de regen en hagel gaan zitten dus begrijpelijk maar jammer!

Toch nog het één en ander opgescharreld dus was niet voor niks al om 6uur op pad :wink:

Niks spectaculairs als een rolex ofzo (kroon lijkt me niet origineel trouwens :-p )

4 stuks voor 1€ kon ik niet laten hoewel het wel erg doorleefde gevallen betreft.
Dacht dat het allemaal penankers waren maar zit toch een leuk uurwerkje van betere kwaliteit tussen,is ook gelijk het enigste horloge dat nog loopt.













2 likes

Ik vrees dat-ie echt is, maar kan het helaas niet controleren: het horloge is niet van mij (de hand trouwens ook niet).
Sorry, ik kon het niet laten - de eerste van deze maand kreeg ik helaas geen kans… :blush:

1 like

Even door fantaseren… Stel nou, voor de gein, dat ie ècht echt is…
Wat zou dat gaan opleveren na een restauratiebeurt?

1 nep g-shock gezien, verder alleen maar zooi. Wel een mooie koga miyata elektrische fiets gekocht, maar dat was via marktplaats en de verkoper woonde ook in Zuidhorn :smile:
En bij een Kiala punt een pakketje opgehaald, ouwe nokia communicator telefoon, zo’n uitklapbare :slight_smile:

Maar op de rommelmarkt dus alleen maar zooi.

http://www.bornrich.com/the-most-expensive-rolex-ever-to-be-sold-at-auction.html

Ik een mooie tang voor een taperol en een lekker broodje kebab (inclusief rode ui en komkommer) voor 2.50 euro totaal :thumbsup:

4 likes

Mijn oogst van vandaag…
Ondanks het koude weer maar dankzij het ontbreken van regen van enige betekenis ben ik toch maar even gaan kijken op de vrijmarkt hier in ‘het dorp’ (Oud Rijswijk).

Gevonden: 1 Vietnamese loempia; ter plekke geconsumeerd.
3 redelijk oude Matchbox autootjes in redelijke staat. Een oude verzamelliefde. Voor 50 cent per stuk kon ik ze niet laten liggen.
Voorts, 1 zeer redelijk ogende Casio A158W. Originele bandje ook. Voor €1,50. Ik heb niet afgedongen… (Afgedinkt?)
Ik heb, héél lang geleden er net zo een gehad. Ooit ook spoorloos verdwenen.
LCD horloges zijn niet mijn ding, maar dit was pure nostalgie. Zo te zien werkt alles, alleen de datum staat verkeerd en ik moet even uitvissen hoe je die ook alweer moet verstellen. Er zal toch nog wel een manual ergens te vinden zijn van zo’n ding?

5 likes

Ik heb me even kwaad gemaakt en de CWC geserviced, glaasje gepoetst en afgeregeld, ik had nog een Vostok liggen met een afgeragde NATO tot ik een beter passende heb gevonden.

20160427_193756

20160427_193813

En om de pols!
2016-04-27_07-46-57

Wat ik trouwens heel apart vind is dat alles aan dit horloge mat is, zelfs de spanring glanst niet. Ik ben een sucker for vintage horloges met timehack dus ik ben helemaal blij.

:heart_eyes:

23 likes

Ronduit super!

1 like

Supervondst! Ik denk dat je in het leger erg blij bent met een horloge dat niet glimt in het donker/maanlicht.

1 like

Echt de vondst van de dag hoor. Serieuze marktwaarde ook, en gewoon in superstaat weer zo!

1 like

Wow, fantastisch opgeknapt zo. Eentje om te koesteren! :smile:

1 like