Kopen we nog Swatch ? ( en waarom )

Klopt … die Swatch Stop is een ouwetje,
met een vrij bijzonder ( dubbel ) chronograaf uurwerkje
’t houdt met 1 knop 59 min 59 sec zowel de tijd bij
als de chrono tijd. ( handig om je koffiepauze mee te timen )
grappig effect zodra je tussen beide functies overschakelt.

1 like

Ik gok toch zo rond 1993- 1994, heb er een gehad met geel en groen. Geen idee waar ze gebleven zijn.

De laatste twee swatches in mijn bezit. De groen-geel-oranje chrono had vroeger een fel oranje plastic bandje - zo’n geribbelde - en was volgens mij een van de allereerste Swatch chrono’s - ergens 1991 ?

2 likes

Wat ik begrepen heb is dat de eerste “Stop” versie in 1991 op de markt kwam,
er is nu ook een nieuwe Swatch waar “Stop” op de wijzerplaat staat
echter dat is geen stopwatch .

Ik had nooit echt iets met de Swatch, totdat ik zo’n 2,5 jaar geleden de Sistem51 tegenkwam in Amerika. Ik had hem hier nog nooit gezien en vond het een mooi aandenken aan een fantastische reis door Noord Amerika. Deze dan ook aangeschaft. En dit horloge heeft mij positief verrast. Ik sluit nu ook zeker niet uit dat ik nog een keer een andere swatch koop. Sistem51 of een “gewone” quartz het kan allebei worden.

De Irony chrono automatics zijn ook erg leuk. Automatisch chronograafuurwerk en saffier voor 300€

1 like

Zolang het maar niet de plastic modelletjes maar de Irony’s zijn…

https://lh3.googleusercontent.com/-HnxzvhmeypQ/VEI8N3N_A5I/AAAAAAAAEMg/pYWQRM3GGNQ/s576-Ic42/Swatch-Irony-The-Chrono-GET_FLY_BLACK-YOS414G-1.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-fGZetOeRVY0/VEI8NbXEqYI/AAAAAAAAEMU/YbSpNGu8fgs/s576-Ic42/Swatch-Irony-Chrono-Spymaker-Blue-YCS517G-3.JPG

Ik heb deze jaren geleden gehad en heb hem ook altijd met veel plezier gedragen. Ik zag dat hij nog steeds te koop is dus wie komt er nog wel eens een keer een nieuwe.
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/YAS100G_sa000_nvz_zpsxmhxhifq.jpg.html][/URL]

1 like

In 1984 mijn eerste horloge gekregen, een swatch. Was ook een van de allereerste modellen op de markt. Don’t be too late!
Daarna wel een beetje gepakt door het swatch virus en heb er ongeveer een stuk of 10 gehad. Moet toch eerlijk toegeven dat de horloges ook nu nog steeds interesse bij me wekken. Vooral de technieken die gebruikt worden. En de prijs is ook niet gek. Het eerste horloge van mijn eigen kinderen zal ook een swatch zijn!

2 likes

Een jaartje geleden deze nog gekocht; gewoon omdat ik een paars horloge wilde en die zijn niet zo dik gezaaid. Dit vond ik de leukste die ik voor een redelijke prijs kon vinden. En hoewel mijn vrouw het een dameshorloge vindt draag ik hem (vooral 's zomers) nog wel eens. :sunglasses:

Ik heb ook wel eens naar de system51 zitten kijken maar ik vind er eigenlijk geeneen mooi en het staat me tegen dat het zo’n wegwerpproduct is. (service is niet mogelijk omdat ze helemaal dichtgeseald zijn).

Tijdens de eerste jaren van mijn middelbare schooltijd was Swatch gigantisch populair. Ik heb er ook een aantal gehad. Dit, het oneindig aantal ontwerpen en de belangrijke rol van Swatch in de moderne horlogegeschiedenis, maken dat een Swatch nog steeds een speciaal plekje in mij hart heeft. :grinning:
Dit is de enige die ik op dit moment nog heb. Een aantal jaren geleden toch maar weer 'ns een gekocht. Super licht, dus draagt heerlijk op een hete zomerdag.

Geinig ding, die bovenste. Heb je die?

Ben altijd liefhebber geweest van Swatch horloges: leuke modellen,kleurrijk en goed betaalbaar.Deze heb ik nog steeds regelmatig (lees bij voetbalwedstrijden en koningsdag) om:

Maar ik zou geloof ik geen nieuwe meer kopen. De kwaliteit valt tegen; de meeste functioneren niet goed meer na verloop van tijd (ja, ook als ik de batterij vervang… :grinning: ).

al bij a 2 jaar in de collectie…

Sistem51 hier.
Zitten zeker wel leuke modellen bij. Niet al te duur maar dat zie je wel terug in de kwaliteit.

Ja beide van mij, die bovenste is de grote 48 mm: “Get Fly Black”

1 like

vorig jaar aangeschaft uit nostalgie omdat ik in 1987 er ook een had.

1 like

Hey; die had ik ook! Op een gegeven moment scheurde en brak het bandje, dus einde oefening…
Ik ging er destijds mee om als een weggooi aansteker of pen. Zonde.

1 like

klopt, bij mij brak ook het bandje van de kast…

Die heb ik ook gehad, destijds getest op “waterdicht en schokvrij”. Waterdicht zeker maar niet schokvrij bevonden :wink: