Koper christiaan van der klauw planeto astrolabium

wij hebben christiaan van der klaauw klok geërfd
Het is de planeto astrolabium. nu zoeken wij een goede veiling voor deze klok
Heb op Internet gezocht maar kom er niet uit
Via kennissen bij een klokkenmaker werd er belachelijk geboden
Hoop dat iemand hier iets weet
Weet niet of dit bericht geplaatst mag worden maar hoop op antwoord

Catawiki, eBay. Succes (geen idee wat je van ons verder verwacht)

5 likes

Welkom op dit forum! Je hebt hier nog geen verkooprechten en die gaan jullie naar alle waarschijnlijkheid ook niet krijgen. Ik heb namelijk niet de indruk dat jullie horloge-liefhebbers zijn maar de Van der Klaauw alleen maar zo snel mogelijk voor het beste bedrag te verkopen. Probeer Chrono24.nl of Ebay. Verder kan je ook bij een veilinghuis aankloppen.
Succes

In 2009 blijkt er bij veilinghuis Antiquorum eentje geveild te zijn. Dat is hier op de site terug te vinden, maar ik weet niet hoe ik de link geplaatst krijg.

Succes.

Het gaat hier niet om een horloge, maar een tafelklok…

Ik ben idd geen horloge liefhebber maar mijn stiefvader was dat zeker wel
Had de klok en horloges van van der klaauw
Nu was deze klok de overbrugging tot mijn moeder haar pensioen
Ze moet hem helaas verkopen
Bedankt voor de reacties

Recent nog 1 geveild op catawiki. De veilingmeester zat er (weer 's) behoorlijk naast :wink:

1 like

Houd wel rekening met te betalen comissie bij een veiling, 20 a 25%.
Je kan hem ook verloten op dit forum :wink:

1 like

Die Catawiki prijs valt me niet eens tegen. Geinig ding etc: zou hem best willen hebben maar de markt voor dit spul is echt dun. En zeker voor een relatief onbekend merk. Als het Patek was dan lag het anders denk ik.

Denk je? Van Antiquorum:


Je kijkt ook naar een hele andere doelgroep, en daarvoor is Catawiki toch echt een maatje te klein.

2 likes

Daar ben ik het niet helemaal mee eens Van der Klaauw is met deze klok bekend over de hele wereld bij de kenners en zeker geen onbekende uit de marge. ‘Als’ er Patek op had gestaan had het inderdaad meer opgeleverd, maar dan alleen gewoon vanwege de naam.

2 likes

Ik zou ook contact met CvdK zelf op nemen. Deze klokken zijn zeker gewild & hij kent de spelers op de markt.

1 like

Sterker nog Christiaan heeft ze zelf jarenlang opgekocht. Hij vertelde me zelf dat hij regelmatig door mensen benaderd wordt met deze klokken die ze geërfd hadden. Na een beurt verkoopt hij ze weer voor de hoofdprijs.

1 like

Vandaar de tip. Hij heeft mij ook eens verteld :wink:

Het is al vaker gezegd, maar ik doe het nog eens. Er is geen enkele reden om iemand die met zo’n vraag “binnenvalt” op een vijandige wijze af te poeieren. Het is onvriendelijk, geeft een slechte indruk van het forum en is tegen onze eigen regel “Het forum kan door mensen gebruikt worden als éénmalige informatiebron, ter beantwoording van een vraag. Dit soort gebruikers hoeven zich niet eerst voor te stellen en dienen met hetzelfde respect te worden behandeld als alle andere gebruikers.” Als we iemand kunnen helpen, ook als is dan het maar eenmalig, gewoon doen! :slight_smile:

17 likes

Beste Lencoth,
Het was niet mijn bedoeling iemand aan te vallen. Wat er staat staat er. Niets meer dan dat.
Daarbij heb ik wel degelijk opties gegeven die hij/zij zou kunnen proberen.

1 like

deze is niet verkocht

Klopt, maar t klinkt niet erg welkom. Zo had ik graag nog de afloop gehoord vh verhaal. Is ie verkocht, terug naar cvdk, verloot onder hf? :wink:

Maar de toon was imho niet erg uitnodigend om nog hier terug te komen verslag te komen doen :disappointed:

Beetje domme opmerking REDMAX, als je goed leest is de reserveprice niet gehaald. Ik weet dat deze pendule onlangs verkocht is door de verkoper voor ruim € 41.300,00 inclusief een full service… Bij Catawiki worden overigens grote kavels vaak niet verkocht, moet je eens bij Exclusieve Diaman sieraden kijken, haalt nog geen 5% de reserveprice. En dan alles wat onder de materiaalwaarde " verkocht " wordt. ( via via door de eigenaar terug gekocht ) Dus niet zo’n slimme opmerking en slecht, heel slecht voorbeeld…