Koplamppolijst ipv Polywatch?

Ik gebruik op jaarbasis een tubetje of twee/drie Polywatch, nou dacht ik laatst hier ergens (niet meer te vinden) wat te hebben gelezen over grote, voordelige, potten of tubes polijstmiddel voor mat geworden koplampen.
Weet iemand hier of dit een goed alternatief is voor Polywatch of is het een ander, wellicht grover goedje?

Ik heb inderdaad bij de Brezan een tube achterlichtpolijst spul gehaald. Voor Mn gevoel is het exact hetzelfde.

1 like

Thnx! Anderen soortgelijke ervaringen?

Ik werk ook wel met fijne autopoets, tandpasta kan ook. Volgens mij kun je vrijwel alle polijstmiddelen gebruiken, zolang de korrelgrootte maar fijn genoeg is. Geen commanandant 3 dus :grin:

1 like

Fijne Autopoets van m3 werkt ook perfect

1 like

Commandant nr 4. gebruik ik zelf

3 likes

Ik gebruik koperpoets, werkt ook prima voor de kast.
Enigste nadeel is dat het zo stinkt.

1 like

Ik gebruik Commandant Cleaner, jawel, voor de auto, voor “verweerde lakken” om zowel rvs kasten en armbanden op te knappen, als acrylglaasjes mee te polijsten, jawel, met de Dremel. Op acryl moet je wèl voorzichtig duwen en GOED nat houden, anders krijg je gegarandeerd ‘swirls’…

Op gewoon horlogeglas doet het niks, daar heb je zelf moeite met diamantpasta.

1 like

Mijn vaste hersteller adviseerde mij eens zoals hierboven reeds aangehaald om koperpoets te gebruiken.

1 like

Fijne autocleaner, zachter dan Jif en werkt prima.

1 like

Meguiar’s Scratch X 2.0 is fijn spul om krasjes uit de autolak te poetsen.
Misschien werkt het ook goed bij horloges?

1 like
1 like