Korte Introductie

Hallo allen,

Middels deze weg wil ik mij even voorstellen aan de mensen die het interesseert. Vind het altijd wel zo netjes om jezelf even te introduceren dus vandaar deze post.

Mijn naam is Ruben, 23 jaar oud en woonachtig in het mooie Twente. Ik ben werkzaam als hoofd inkoop/logistiek bij een bedrijf in Deventer.

Naast dat ik mijn uurtjes maak op het werk ben ik ook een enorme muziekliefhebber. Sinds kort speel ik gitaar en heb ik ook les. Moet eerlijk bekennen dat ik er nog vrij weinig van bak maar de wil is er in ieder geval. Daarnaast ben ik ook nog wel eens in de sportschool te vinden en is de kroeg mij op vrijdagavond zeker niet vreemd.

Naast deze interesses ben ik de laatste tijd ook steeds meer bezig met horloges. Uiteraard ook de reden dat ik mij sinds vandaag op dit forum heb aangemeld.

Waar deze interesse nou exact vandaan komt weet ik niet precies. Maar ongeveer 4 jaar geleden besloot ik mijn eerste “echte” horloge aan te schaffen. Mijn oog viel op het merk Maurice Lacroix en ik ben toen een juwelier binnen gestapt die dat merk verkocht.

Aangezien de automaten mij toen nog wel wat duur waren van dat merk viel mijn oog op een relatief klassiek quartz uurwerk, de LC1128. Deze was vrij betaalbaar en paste wel bij me.

Ongeveer 2 jaar geleden kreeg ik mijn 2e echte horloge cadeau van mijn vader voor mijn 21e verjaardag. Zijn Ebel Sportwave die hij ongeveer 20 jaar geleden zelf had gekocht. Zelf had ik het horloge misschien niet uitgezocht maar ik kan het erg waarderen en draag het vaak. Zelf vind ik het wel prettig om een relatief zwaar horloge te dragen met stalen band.

Ongeveer een maand geleden heb ik mijn eerste automaat gekocht (Frederique Constant Heartbeat FC303) en sindsdien is mijn interesse echt heel erg vergroot. Elke dag ben ik nu wel met horloges bezig en lees ik er het nodige over. Hoe blij ik ook ben met mijn nieuwe aanwjnst weerhoud het mij er niet van om in de nabije toekomst weer een nieuw horloge aan te schaffen. Ik ben op zoek naar een betaalbare automaat die wat sportiever is maar niet groter dan 40mm. (tips zijn zeker welkom).

Ik kijk er in ieder geval naar uit mijn bijdrage te leveren aan dit forum en het vooral veel te hebben over horloges!

39 likes

Welkom op HF Ruben

1 like

Welkom op het forum! Je hebt zo al een leuke collectie! Kijk voor een betaalbare automaat eens bij seiko, je hebt hier veel keuze met een beproefde kwaliteit voor relatief weinig geld.

Vooral blijven volhouden, je zal zien dat je steeds beter wordt en dat het steeds makkelijker gaat zonder dat je het gevoel hebt dat je vingers er af vallen!

1 like

Hier doe jij @Windhund en mij een groot plezier mee!

1 like

Welkom. Goed verhaal over de Ebel van je vader, die jij later wellicht ook gaat doorgeven… hoe gaaf is dat. Mooi. Veel plezier met deze leuke hobby en op HF! :ok_hand:

1 like

Hartelijk Welkom, Ruben! Veel plezier gewenst hier. Ik ben gek op Ebel, hoewel de jouwe me niet heel erg aanspreekt. Toch! Van je vader gekregen en supermooi gemaakt!

@anon23521125EV: Zeker! Mijn liefde voor ebel is er al jaren! Misschien vertel ik ooit wel eens wat er met mijn eerste gebeurd is.

Mijn beste,

Ruben, van harte welkom binnen de gelederen van dit energieke HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom man! Leuke ML, de rest ben ik niet zo fan van.

1 like

Supermooi die FC. En ML is ook leuk model.

1 like

Welkom :+1:t2:

Welkom Ruben, leuke entree met je verhaal en zeer mooie uurwerken heb je al

1 like

Welkom.

Er gaan veel mensen Seiko roepen. Aangezien ik niet weet wat sportief inhoudt en ook je budget niet ken, ga ik gewoon twee andere dingen roepen.

De PRS29 van Smiths. Moeilijk te bestellen, maar hartstikke tof. Klein, waterdicht, erg antimagnetisch en een handwinder. Typisch Brits milspec horloge.

De Hamilton Khaki Field Auto 40mm / 100m WR. Zie boven, maar dan groter. En duurder. Maar wel van een A merk. Ik zou zelf de Smith’s pakken, maar goed.
progressive

Mensen blijven dat maar volhouden. Je woont in Twente. Mooie streek, kom er graag. Ik weet niet hoe ze daar tegen woonachtigen aankijken. :slight_smile:

5 likes

Van harte welkom! :slight_smile: :+1:

1 like

Die Hamiltons vind ik met de dag mooier worden

2 likes

Welkom!

1 like

Nu maak jij het wel spannend…

@Skippie, welkom bij ons cluppie!

1 like

Vooral deze twee:
Murph:

Intramatic chrono

3 likes

De intramatic doet me aan Heuer denken. Prachtig horloge zeg!!

1 like

Welkom! Nu snel zorgen dat je tl 3 wordt en je topic titels aan kunt passen want kort was het niet. :wink:

Zonder gekheid, welkom van een mede Twentenaar.

2 likes

:joy::joy: