Kroon kapot Damasko

Kan je een foto maken van de achterkant en van de stem op de plek waar het is afgebroken. Wat is jouw woonplaats. Misschien kan ik je helpen

Ben je op de Voorstraat geweest bij Watch-this? Ik heb goede ervaringen met de horlogemaker Bernd. Heeft al enkele horloges van mij naar tevredenheid onder handen genomen.

Waar ik geweest ben maak niet zo veel uit. Maar zoals ik het nu lees hier valt het allemaal wel mee en hoeft er geen nw kroon in en dat klopt dan niet met het verhaal vd horlogemaker. Maar eerst maar eens afwachten wat een andere horlogemaker zegt voordat ik iets ga roepen wat niet klopt

1 like

Ik bedoel het eigenlijk meer als alternatief voor als je daar nog niet geweest was.
Succes en hopelijk is het euvel snel verholpen​:+1::smiley:.

1 like

Alblasserdam.

Dat is in de buurt van Dordrecht/Rotterdam

Betere foto’s lukte niet :grimacing:

Mogelijk is dit ook nog iets in Rotterdam. De meeste reviews zijn zeer positief.

1 like

Had ik ook gevonden. Dankjewel👍

1 like

Oke, dan heb je mij niet neer nodig

1 like

Nee, ervan uitgaande dat ik als klant zijnde geen horloge liefhebber ben en niet bekend ben met dergelijke terminologie is een uitleg als: kroon moet vervangen worden. nog te begrijpen :wink:

1 like

@vierport
Haha, ja is wel zo, maar dit akkefietje komt zeker goed.
Wat zou zo’n stem kosten voor de ETA?

Een paar euro. Alleen als die is afgebroken in de schaft van de kroon zou het nogal een lastige klus kunnen zijn en dan is een nieuwe kroon/ reparatie via Damasko een betere keus.

Kan het niet zien nav de foto’s nml…

1 like

Dat denk ik ook maar dan moet je gaan versturen en daar heb ik de laatste tijd
weinig vertrouwen in.
Dus dan is een goede horlogemaker dicht bij huis zeker een optie.
Ik denk dat die stem nog wel genoeg grip heeft om de kroon los te krijgen.
Maar het blijft linke soep met zo’n kort stukje.

Is het een schroef kroon?

Als de afgebroken stem nog in de kroon zit is en deze steekt niet uit is het erg moeilijk om de restanten er uit te krijgen. Dan is het beter nieuwe kroon te zoeken.
Als je de resten van de stem makkelijk uit de kroon kan draaien dan is het eenvoudig een nieuwe ETA stem te vinden en aan de kroon te bevestigen.
Wel moet deze op maat gemaakt worden en het horloge deels uit elkaar om de rest van de stem uit het uurwerk te verwijderen.
Helaas kan ik op de foto niet goed zien of de kroon nog bruikbaar is.

2 likes

Ik krijg ernstig het idee dat hij is losgedraaid, heb je al een poging gedaan om de kroon er terug in te steken en met de klok mee vast te draaien?

Je krijgt hem er niet definitief mee vast maar dan weet je in ieder geval of hij is afgebroken of alleen maar los zit.

2 likes

En dat baseer je op de eerste foto die je ziet?
Dat is nogal vreemd, hoe kun je op basis van de eerste foto nu beoordelen waar de stift is afgebroken?
Heel vaak breekt die af in de kroon en steekt er geen stukje stift meer uit.

Maar op basis van de laatste foto’s denk ik hetzelfde als @HorloG

2 likes

Al gedaan. De kroon kan ik ook gewoon weer vastdraaien in het horloge

Mocht je op zoek zijn naar een goed adres (redelijk) bij je in de buurt, dan is deze horlogemaker zeker aan te raden. Heb hier ooit zelf een Seiko 6139-6002 Col. Pogue met wat problemen heen gebracht.

Bedacht me net dat @Chlorophyl begin september een zeer gewaardeerd en nuttig draadje is gestart.
Wellicht helpt dit je ook nog verder.

2 likes

Stift lijkt me afgebroken een klein stukje binnen de kroon zelf. Dan ben je er mooi klaar mee, en snap ik het advies voor een nieuwe kroon. EN stift.

1 like