Kroon uit kast

**** deze week super stom mijn certina laten vallen omdat de vlindersluiting niet goed in het bandje zat. Nu wil ik de tijd goedzetten trek ik zo de kroon eruit :tired_face:

Hij loopt nog wel alleen als.ik de kroon erin doe niet meer. Het is een automaat, iemand weet wat ik nu het beste kan doen? :persevere:

Blijven bewegen, je kan hem nu niet meer opwinden dan wel de tijd goed zetten. :rofl:

2 likes

Deze Koning gaat slapen. Ik leg net mijn kroon in de kast :kissing_heart: Truste lieve kijk buis kinderen.

1 like

Its a curse… giphy (4)

3 likes

Tenzij je hobbyist bent met het zelf repareren, en gezien je vraag zal dat wel niet, kan je het beste een horlogemaker bezoeken.

2 likes

Nope niet echt ben alleen niet onhandig, is het te doen om de kroon er zelf weer in te krijgen?

Laatst zelf ook gedaan. Betrof een Seiko uurwerk. Moest de caseback loshalen en vervolgens een palletje indrukken waardoor ik daarna pas de kroon met stem erin kon duwen.

2 likes

Als de hebel uit het liggend opwindrad is geschoten, lukt dat ook niet. In dat geval - wijzers er af, plaat er af, datumsysteem er af, en dan pas kun je er bij. Moet je ook nog weten wat je moet doen. Je gaat hier zelf niet uitkomen.

Dus.

4 likes

Weet niet waar je woont maar @PeterLC heeft gelijk.
Niet zelf doen en de langs een horlogemaker.
Ik denk dat het een 2824 is die zijn er nogal gevoelig in zeg maar haha.
Als je in de buurt van Nijmegen woont kom maar langs.

Gr,

2 likes

Hier de foto’s is er iets stuk aan de kroon/stam?

1 like

Yep! Bijvoorbeeld, onder normale omstandigheden - eerst de kroon in datumsnelverzetting zetten voor je de push-tirette indrukt. Maar dat weet jij ook wel… :wink:

2 likes

Nee hoor. Is een 2834-2 zo te zien. Zelfde basis als de 2824-2. Stift en kroon zien er OK uit. Is wel even werk om de hele reut er af te halen hier, met dag- en datumschijf. De ingreep zelf is niks, het is het voor- en na-traject waar de tijd in gaat zitten… En even laten checken op gangwaarden, en eventuele andere inwendige schade!

3 likes

Klopt ja

Breng m vandaag meteen weg, thanks!

1 like

Oef…, een kroon die uit de kast komt…:sunglasses:

1 like