Kunt u mij helpen met een antiek merkloos horloge?

Hallo,

Ik heb dit horloge op de markt gevonden, hij leek mij erg oud. Ook het bandje ziet er origineel uit. Op de achterkant staat 'Goldplated, water protected, stainless steel back, antimagnetic. Kunt u mij hierover meer vertellen?

2 likes

Uploaden…

Geen foto’s. …dan wordt het heel erg moeilijk

Het is geen antiek, misschien vintage : water protected and antimagnetic is niet zo oud om antiek te kunnen zeggen…
Maar zonder foto, moeilijk meer te zeggen :confused:

De foto’s komen eraan, alleen ik kan ze niet uploaden op de mobiel. Ik zal de pc eens proberen. Wel alvast bedankt voor de
Reacties!

In het binnenwerk staat Germany en 17 Jewels. Over het bandje hoorde ik dat het een racebandje(?) was.
De rest is mij een raadsel. Hij is best groot in doorsnede, ongeveer 30 mm.

Zoals je kunt aflezen rechts van de balans gaat het om een caliber PUW 260.
Hier staat wat Mikrolisk.de erover vermeld.
Rechts daarvan staat nog iets. Ik kan het niet ontcijferen.

Jammer dat er van de wijzerplaat wat markers weg zijn, ook is nagenoeg alle lume (waarschijnlijk Tritium) weg.

Het bandje zit verkeerd om gemonteerd. Kroon moet rechts, van het bandje moet het deel met de metalen sluiting aan de bovenzijde worden gemonteerd. Dus zoals op je plaatje, maar dan de kroon rechts.

Met vriendelijke groet,
Inca

1 like

NB : Deze is nu helemaal niet meer waterdicht met een stuk o’ring weg. Dus geen water, en vooral met een leer band.

Bedankt voor de reacties! Leuk dat het horloge toch al 50 jaar oud is.

en PUW staat voor Pforzheimer Uhren Werke …

Dat klopt. Als je op ‘hier’ had geklikt en puw had ingevoerd, had je dat ook te zien gekregen.

1 like

sjips nie gezien, sorry :slight_smile:

Zover ik het kan ontcijferen staat er D.B.G.M., hetgeen waarschijnlijk staat voor: “Deutsches Bundes Gebrauchmuster”.
Zie hier wat Wikipedia schrijft over “Gebrauchsmuster”.

Met vriendelijke groet,
Inca