Kwalitatief goed skeleton horloge van 500 euro

Gefeliciteerd! :slight_smile:

Ikzelf heb een Eichmüller (sienees uurwerkje) maar vind dit toch een uitermate mooie skeleton en de kwaliteit is prima!

Nuut kost deze rond de 370 euri :slight_smile:
Er zijn een paar varianten :slight_smile:

Hoi RobertGerard,

Dankjewel! Ook Eichmüller ben ik inderdaad tegengekomen. Prachtige klokjes! Toch ga ik eerst verder zoeken naar een ‘echt’ merk voor dat ik voor mij veel geld besteed aan een uurwerk waar ik mijn twijfels bij heb.

Hoe lang doe jij al met je Eichmüller?

1 like

Origineel stamt deze uit 2004, ik heb um tweedehands goedkoop kunnen verkrijgen… :slight_smile:

Je mag kieskeurig zijn, dat zijn we hier allemaal. :smile: Je steekt toch een aardig bedrag in een horloge, en dan moet het gewoon helemaal zijn wat je zoekt. Ik denk dat er best wat te vinden moet zijn binnen je budget. Succes met de zoektocht!

1 like

Denk dat je budget te laag is… Als je naar Chrono24 gaat, “skeleton” als zoekterm ingeeft & nieuw kiest, zie je feitelijk niets tot €500. In die prijsklasse is het Chinees en zoals gezegd, je kan geluk hebben of niet :wink:

1 like

Hier op HF zit een skeletonmaker, stonden niet zolang geleden wat verslagen van zijn projecten, ben de naam ff kwijt. Wellicht kun je dan ook nog een voorkeur meegeven (zoals iets met “21” in het uurwerk). Volgens mij vroeg hij iets rond de €500.

Edit: dat is stefanketelaars, zijn post vind je hier

1 like

Hoi Jonas,

Het Chinese Seagull brengt zelf ook skeleton horloges uit, zoals de M182SK.

Die schijnen van betere kwaliteit te zijn en beter gecontroleerd te worden dan die uitgeleverd worden naar goedkope hommages en replicas.

Maar ik denk dat je met de swatch of miyota die wbcoupe aanhaalde de beste koop mee zult hebben.

Volgens mij occasion wel haalbaar, ik heb een geskeletteerde Seagull ST190sk. Ik vind een handopwinder chronograaf sowieso al indrukwekkend om te zien, en deze is nog es geskeletteerd.

2 likes

ja goed! helemaal vergeten die goeie stefan!!

1 like

Damm, inderdaad!! Het blijft wel tricky om goeie skeletons te maken, zonder dat het ten koste gaat van de nauwkeurigheid.
Er zijn d’r die ermee in de mist gingen doordat bepaalde delen te veel waren veranderd, waardoor wat ik had gehoord door temperatuur verschillen nogal wat afwijking ontstond.

1 like

Ik heb goede ervaringen met deze en de Duitse aanbieder.

http://www.poljot24.de/en/poljot-international-peter-the-great-goldplated.html

We noemen veel horloges skeletons, terwijl ze eigenlijk niet echt geskeletteerd zijn. Ik heb eens met grote bewondering staan kijken hoe Jochen Benzinger horlogebruggen deed. Eerst een klein gaatje boren & dan de rest uitzagen met de figuurzaag. Toch een heel andere tak van sport dan kant en klaar uitgestampte onderdelen :wink:. Bij de artisanale aanpak van Benzinger moet je inderdaad goed weten wat je doet, maar dat probleem komen we bij de meeste skeletons niet tegen. Eigenlijk hebben we 2 verschillende woorden nodig om die van elkaar te kunnen onderscheiden :relaxed:

2 likes

Geen belangen bij de verkoop, maar deze komt net in het verkoop deel:

1 like

Ha, daar wilde ik ook net op wijzen. Heb zelf een ander model FC Heartbeat, ben zeer te spreken over de kwaliteit en de afwerking. En qua stijl, uitstraling een tikje exclusiever dan sommige hierboven genoemde horloges.

1 like

Snap wat je bedoelt. Hetzelfde als met gegraveerde uurwerken. Je hebt die met de hand mooi met diepte verschillen zijn gedaan, en die machinaal aan de lopende band eruit komen rollen.

Wellicht even doorsparen e n een echt mooie kopen…

Groeten
Rutger

2 likes

http://www.poljot24.de/media/catalog/product/cache/1/image/300x350/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/6/0/6028neua_1.jpg
Of misschien
Poljot Russisch 319 euro bij Julian Kampmann Www.poljot24.de. Ik verwacht dat de kwaliteit beter is als die van een Chinees. Heb een paar Poljots. Kampmann geeft uitstekende service.
Succes,
Jan

http://www.poljot24.de/media/catalog/product/cache/1/image/300x350/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/p/e/peter-der-gro_e-img_2007.jpg

In staal 309,- euri

1 like

Had de link al geplaatst hierboven :wink:

1 like

Oeps sorry :sweat_smile:

No problem :slight_smile:

1 like

Maar @Omega_73 en @M_Singer in die Poljot zit hetzelfde sienese PTS9211 werkje als in mijn Eichmüller hoor …
Gewoon waar voor je geld!

1 like