Kwaliteit en afwerking bandje Seiko 5 Sports Automatic SNZH57K1

Vanmiddag ging mijn pas gekochte Seiko 5 Sports om de pols.
Ik had hem al enige tijd liggen en dacht het is mooi weer dus laten we de Seiko uit de doos gaan halen.
Bandje ingekort en hoppa naar buiten.
Zat lekker in het zonnetje naar deze mooie Seiko te kijken totdat ik het bandje eens goed bekeek.
Tot mijn verbazing zag ik wat oneffenheden op de kopse kant van de schakels.
Bandje is goed bekeken maar om eerlijk te zijn ziet het er niet uit en zeker voor een merk als Seiko.
Zit eigenlijk bij alle schakels.

Hebben jullie hier ook ervaringen mee of is dit normaal voor een low budget Seiko horloge.
Zijn er meer horlogeforum leden die een zelfde model hebben en dit ook hebben geconstateerd?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik heb het zelfde model sinds vanmiddag om de pols. Net laten inkorten (was toch bij de juwelier hier in het winkelcentrum, die deed het gratis en voor nix, binnen 3 minuten klaar… ga je zelf toch niet voor klooien?).

Anyway, net even gekeken voor je maar dit herken ik dus niet. Op de mijne zien de schakels er keurig uit…


1 like

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb de leverancier zojuist ook een mailtje gestuurd en ben benieuwd wat hun voor me kunnen betekenen.

Groeten, Leo

Ook niet eerder meegemaakt. Productiefout?

Ik weet nou niet of ik mij druk zou maken aan die paar oneffenheden op de zijkant van de tussenschakels als ik de prijs en fabricagemethode van dit soort Seiko 5jes zie.

Ja zou maar zo kunnen dan.
Is een maandagochtend model bandje :confused:

Er zijn ergere dingen maar ik stoor me er wel aan en zekers gezien dat het een Seiko is.
Heb goedkopere (uitgaande van de adviesprijzen) klokjes gehad waarvan de bandjes er een stuk netter uitzagen.

1 like

Is het alleen bij die 2 schakels of bij allemaal?
Het lijkt alsof er op voorhand al beschadigd metaal gebruikt is voor die schakels en toch door de QC geglipt is.

Het zit bij de meeste schakels van het hele bandje.

Woow okee het zit dus ook op de hoofdschakels.
Dit is duidelijk een gevalletje QC FAIL en zou daar inderdaad wel mee terug gaan.
.

1 like

Ja doe ik ook.
Heb Seiko Nederland ook een mailtje gestuurd.
Ik laat nog wel weten hoe het afgelopen is.

Groeten, Leo

Nog niet eerder meegemaakt/gezien. Ben ik niet gewend v seiko… Hopelijk wordt t fatsoenlijk en snel opgelost.

Heb jij dit horloge onlangs zélf nieuw gekocht bij een AD of grijze dealer? Want die band ziet eruit alsof ie ergens langsgeschraapt is. Heb nog nooit een nieuwe band gezien die er zo uitziet. Bij geen enkel merk, trouwens.

Ja nieuw gekocht bij w2d. Bandje zat netjes in plastic en hierdoor ook niet eerder ontdekt. Heb het ook nog niet eerder meegemaakt en voor een Seiko mag dat toch niet voorkomen. Ik ga ervan uit dat het netjes opgelost gaat worden.

Groeten, Leo

Ook al zat hij in plastic, kan ik niet anders concluderen dan dat dit een niet nieuwe cq refurbished band is. Dit komt zo echt niet bij Seiko vandaan.

Ik kan me het haast ook niet voorstellen dat Seiko zo zijn bandjes levert maar schijnbaar kan het dus wel eens voorkomen.
Bandje ziet er voor de rest wel prima uit behalve de kopse kanten van zo’n beetje alle schakels.
Bij de klapsluiting zat ook netjes een wit papiertje.
Ben ook heel benieuwd wat Seiko zelf ervan gaat zeggen.

Groeten, Leo

Heel erg vreemd ja.
Succes met de afhandeling van dit probleem , ook ik ben erg benieuwd naar de uitkomst.

Thnx.
Ik laat het nog weten wat de reacties zijn van Seiko en van de leverancier.

Groeten, Leo

Kleine update.

Seiko Nederland had gisteren al een reactie gegeven en verwijzen mij door naar degene waar ik hem gekocht heb.
Watch2Day heeft vandaag gereageerd en hebben gelijk contact opgenomen met hun leverancier om met een passende oplossing te komen.
Ga er wel vanuit dat het goed komt omdat ik in het verleden ook op een goede service en afwikkeling kon rekenen van watch2day.
We wachten dus nog even af.

Groeten, Leo