Kwaliteit en afwerking bandje Seiko 5 Sports Automatic SNZH57K1

Update: Vandaag een mailtje gehad van de klantenservice van Watch2Day.

Uw retourzending met ordernummer … hebben wij in goede orde ontvangen.

Het horloge sturen wij direct door naar ons interne reparatiecentrum ter evaluatie, met als doel een snelle oplossing voor het defect. Mocht het horloge niet door ons interne reparatiecentrum gerepareerd kunnen worden, sturen wij het horloge zo spoedig mogelijk naar de fabrikant/leverancier met een beroep op de garantie.

Watch2Day streeft naar een reparatie doorlooptijd van 4-8 weken. Echter zijn wij hierin afhankelijk van de fabrikant/leverancier, dan wel de beschikbaarheid van onderdelen. Als gevolg hiervan, kan de reparatietijd langer duren dan gewenst. Voor een horloge dat retour dient te worden gestuurd naar een buiten Nederland gevestigde fabrikant/leverancier kan de reparatietijd oplopen tot 3-4 maanden. Voor meer informatie over de garantie verwijzen wij u naar de algemene voorwaarden: http://watch2day.nl/algemene-voorwaarden.

Wanneer wij het horloge weer hebben ontvangen, wordt er contact met u opgenomen.

Met vriendelijke groet,

Team Watch2day

:confused:

Onpersoonlijk standaard mailtje.

Jep, enne na 13 dagen na mijn vorige mailtje nu een mailtje gekregen dat hij direct door word gestuurd.
Ik dacht dat ze dat al gedaan hadden.
Dus dit gaat wel even duren ben ik bang voor.

Word vervolgd…

Ja da’s goed waardeloos. Kennen we in ieder geval nu de afhandeling van Watch2day.

Zelf al een aantal keer gekocht bij w2d.
Altijd goed gegaan tot ik er laatst weer een kocht.
snelle levering zoals bijna altijd bij w2d.
Daar is niks mis mee.
Komt het horloge aan, wat denk je doet helemaal niks.
Toen heb ik maar telefonisch contact opgenomen met w2d.
Toen vertelden ze me doodleuk dat ik maar even naar een horlogemaker moest gaan om hem na te laten kijken :confused:

Ik zei dat denk ik niet, je mag toch wel verwachten van een nieuw horloge dat die het doet…

Ik heb ze toen verteld dat hij weer retour ging naar ze en dat ik ook niet de verzendkosten ging betalen.
Kreeg toen netjes een mail met een print code van post.nl en een bevestiging.
Zover zo goed …
Gaat weer een paar weken overheen, totaal geen reactie meer van ze…
Maar weer de stoute schoenen aangetrokken en maar weer een keer gebeld en netjes gevraagd waar de terugbetaling bleef, ja meneer die word vandaag nog overgemaakt…
Weer een werkweek verder had ik het eindelijk terug op me rekening.

Heel verhaal maar wat is de conclusie ?
Als je er besteld en het werkt dan is het goed maar de aftersales ben ik niet echt over te spreken…

1 like

Dan zou dit eigenlijk in “ervaring met verkopers” moeten.

1 like

Misschien kan je dit (ook) plaatsen in de rubriek ‘ervaring met (ver)kopers’. Dan is het beter terug te vinden voor geïnteresseerden.

1 like

Ja heb je gelijk in,had er eigenlijk niet zo veel zin in om het hele verhaal te typen daar.
Denk typ het hier maar :grin:

En… verschil gemerkt ? :sweat_smile:

3 likes

Nee helemaal niks eerlijk gezegd :wink:

2 likes

Volgens de wet is dat te lang en heb je in de tussentijd recht op een vervangend apparaat. Ik zou met “3 tot 4 maanden” echt geen genoegen nemen zonder verdere actie van W2D. Wel jammer dat je het ding al zo lang hebt laten liggen voor je hem uitpakte, anders had je de koop nog wel kunnen ontbinden.

1 like

Ik had hem wel bekeken toen hij binnen kwam maar niet goed genoeg dus.
Als ik hem eerder om de pols had gedaan dan had ik het idd eerder ontdekt.
Maar goed het is niet anders.
Het is nu afwachten.

Groeten, Leo

Succes Leo,

Dit is niet leuk om mee te maken en vooral niet als je dan weer afhankelijk bent van hun kwaliteit en reactietijd.
Ik zou daar ook niet zomaar genoegen mee nemen maar je staat meestal met je rug tegen de muur.
Omgekeerd is beter, als ze nog zouden moeten vangen, zouden ze wel iets sneller zijn denk ik.

Dank je. :thumbsup:

@Griffin Wist niet dat dat zo concreet in de wet stond. Kan je me vertellen waar het exact staat? Is handig om te weten voor in de toekomst. Handig zo iemand met juridische kennis. Zo leren we iedere dag wat! Benieuw naar je antwoord.

W2day en Seiko Nederland … Als er 1 partij si waar Seiko Nl de schurft aan heeft dan is dat W2day, dus als je een beroep op Seiko doet vanwege een horloge dat je voor inkoopprijs bij de dumpers van W2day hebt gekocht, kom je van een koude kermis thuis.
En terecht.

Garantie gaat over het uurwerk, niet over de kast en band. Daar krijg je idd alleen als je bij ontvangst mankementen ontdekt nog iets van garantie op, maar goed dat je meteen foto’s hebt gemaakt.

Ik heb redelijk wat Glossy’s door mijn handen zien gaan, maar een band zoals de jouwe heb ik nog nooit gezien, ook niet bij een andere Seiko trouwens. Alsof ie oven door een zandbak is gehaald.

Ze komen uit Verweggistan, dus 3 maandjes geduld hebben maar.

Nee, dat kan ik niet want ik sprak voor m’n beurt. Er moet volgens het BWB 7:21 wordt gesproken over “een redelijke termijn”. Inderdaad, ik vul dat zelf in :smiley: .

1 like

Betwijfel of Seiko NL zich hiermee gaat bemoeien…
Voor zover ik weet wordt Seiko 5 niet officieel in Europa gevoerd en is allees verkrijgbaar voa het grijze circuit.
Je kunt eens polsen bij Rob van Mosterwatches of hij niet wat weet (hoewel hij natuurlijk liever had dat je het horloge bij hem kocht!) of wellicht een nieuwe band te koop heeft voor een schappelijk bedrag…

draag m es een paar dagen, en ga daarna eens je krasjes tellen, wat een stom gelul over een paar krasjes op de band, als je dat niet aan staat moet je iets van keramiek kopen, dat krast tenminste niet, dat breekt meteen, lopen jullie ook zo te piepen als jullie met jullie auto door de wasstraat zijn gegaan, zitten nu kleine krasjes op mijn lak… wat denk je dat die gast bij de wasstraat zegt… niet mijn probleem… maar een horloge schijnt blijkbaar onbeschadigbaar te moeten zijn…tis een gebruiksvoorwerk… denk daar maar eens aan