Laat hier jouw dubbele kroon horloge zien!

Mijn bescheiden bijdrage aan dit topic.

Eentje met 3 kronen, mag dat ook ?

5 likes

Nee klopt!! Dat was ik!! Een prachtklok die WUS dual crown! Maar toch geflipperd…

1 like

2 likes

3 likes

@LeenV, heb je een Gerlach Navigator of heb je de plaatjes van het net geplukt?

Heb ik ook een tijd naar zitten staren vooraleer het doorspaarplan naar deze zich heeft verder gezet:

edit ik heb je foto’s eens goed bekeken, Noord-Brabant staat op de kaart, eigen foto’s dus :smiley:
Hoe bevalt ie?
Mooi dat je voor de no date bent gegaan!

4 likes

Ik heb de 2 met 2 kronen

Maar wil ooit nog eens deze erbij

6 likes

Ik zie mezelf deze nog wel een keer kopen

Eric

4 likes

Ik vind de ‘klassieke’ dubbele kroon (2 kronen in V-vorm aan dezelfde kant geweldig, de zgn. “Compressor”. Ik ben er helaas nog steeds niet een tegengekomen in mijn prijsklasse, helaas. Deze heb ik, maar is niet wat ik de klassieke modellen kan noemen.

En deze heb ik voorlopig nog (staat ook op een ‘andere locatie’…

Dit is ook iets dergelijks.

Ik wilde er horloges tussen duwen met een heliumventiel, maar dat zijn natuurlijk geen kronen! :smiley:

Ik zie steeds meer goedkopere aanbiedingen in de VS, maar helaas door verzendkosten en douanekosten, is dat tegen de tijd dat het bezorgd is, ook niet meer “goedkoop” :grin:

3 likes

Leuk topic! Deze heb ik nog in bezit:

En deze heb ik gehad:

En een Enicar Super Sherpa maar daar heb ik geen foto van helaas…

11 likes

Vroeg model Citizen “four hands” alarm.


(loopt nog niet goed helaas)

Seiko 7223 alarm quartz.

Een Tissot en een Nisus



Orient duiker


(ouwe foto’s glas is stuk :frowning: )

5 likes

Rotary Chronospeed hier met een dubbele.

2 likes

@Mimoza Nee, plaatjes zijn door mij gemaakt en van mijn horloge.

Ik had er nog eentje gevonden die hier niet mag ontbreken.

3 likes

Grappig, wat veel gedacht wordt is dat dubbele kronen iets met compressor te maken heeft, maar dat is het niet. De term slaat op de constructie van de deksel en de bevestiging op de kast. Deksel wordt met een bajonetsluiting vastgeklikt. Bij Supercompressor wordt er een soort binnenveer gebruikt waardoor de boel nog beter waterdicht wordt. Dubbele afdichting dus.

2 likes

Nog in bezit:

Ooit gehad:

6 likes

Hoppa!

2 likes

Bedankt voor je toelichting, ik heb weer wat geleerd! :+1:

1 like

Jammer dat je de Oris regulateur hebt weggedaan!

Toevallig vandaag ook om
Explore Thomas Jansen

6 likes

@cliogek moet zeggen dat hij er op de foto zo wel heel tof uitziet. Vond persoonlijk de band aansluiting met de kast echt verschrikkelijk.