Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Zo is die 407 toch ook wel heel erg mooi hoor!

1 like

Prachtig Paul!

1 like

Waarom heb ik geen SBGW255 gekocht…

1 like

Omdat het een beetje een raar horloge is feitelijk?

Een dresser met een niet dresser wijzerplaat.
En dan is hij bijzonder mooi maar voor dat ‘gebruik’ zijn er ook heel mooie alternatieven.

2 likes

Zo, weer even terug op de olifant. :smiley:

17 likes

Heb je een vierkante Quartz gekocht? :laughing:

1 like

10 likes

Haha. Kast is rond maar de lugs maken hem wel wat vierkant inderdaad.

Ik denk niet in dat soort termen/hokjes. Want wat heeft een dergelijke kwalificatie, die op zichzelf al erg subjectief is, voor toegevoegde waarde?

Een horloge spreek me aan of niet. En deze spreekt me erg aan. Waarbij geldt dat (i) ik hem nog nooit RL heb gezien en (ii) ik niet weet of ik hem uiteindelijk mooier vind dan mijn SBGW231.

3 likes

Sorry. Succes met je overwegingen. :+1:

1 like

Ai… was ik te bitchy? Nieuwe jaar net begonnen, geen Snickers meer eten stond hoog op het lijstje, dus zou zo maar kunnen…

3 likes

Het zijn maar woorden dus geen probleem.

Ik denk dat het niet om hokjes of terminologie gaat maar dat dergelijke woorden wel helpen eea duidelijk te maken.

Als ik een vrijetijdsklok zoek dan ga wil ik geen calatrava, hoe mooi ik die ook vind. Als u begrijpt wat ik bedoel.

1 like

Niet mijn bedoeling! Mijn excuus, niet persoonlijk bedoeld.

2 likes

No worries.

Zwart op ‘typische HF forum kleur’ is altijd wat lastiger interpreteren dan tijdens een goed gesprek! :wink:

1 like

Een vraagje voor de échte kenners (@vierport? :slight_smile: )

Ik heb het toch aan het rechte eind dat de 9s54 (toegepast in mijn vleugellamme sbgw001) secondenhacking heeft he?

8 likes

Is deze ondertussen al gepost?

Super hi res vintage GS poster!

3 likes

Dat uurwerk is toch 100% geijk aan de 231, dan zijn er verschillende bezitters hier die antwoord kunnen geven.

1 like

Volgens mij niet. 231 heeft bijv 72 uur power reserve en de 001 niet (45 meen ik).

Wat ik me herinner van de 001 is idd seconde hacking.

3 likes

volgens google hoort die ook hacking te hebben ja.

wel uitkijken :upside_down_face::upside_down_face: Voor je het weet heeft Jur weer een advocaat aan de deur door de moeilijkdoenerij van hem.

2 likes

Nee, de 231 is de “update” uit als ik me niet vergis 2011 met
een nieuw binnenwerk, de 9s64!
Grotere power reserve van 55 naar 72 uur, maar ik denk dat dat al gezegd is hierboven.
Je weet natuurlijk niet wat voor verdere detailaanpassingen schuilgaan achter die algemene karakteristiek van de power reserve.

3 likes