Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Meer mensen eventueel interesse in de SBGX319?
Misschien een leuke combo deal maken?

@Fate_Amenable_To_Change & @koetsjh?

1 like

Wederom een mooie dag met dit om t polsje!

5 likes

Like it, maar niet genoeg, tenzij de prijs echt heeeeeeel goed is :slight_smile:

En ik blijf voorkeur hebben voor de oude wijzerplaat, daarvan staat er eentje te koop in het VK…

1 like

Tja, wat is een goede prijs?!

Dat blijft altijd gissen ja. Maar de SBGX119 (met het oude logo) vind ik mooier, en staat in het VK te koop voor 2500 euro.

Dat wordt 'm iig niet inderdaad.
Ik vind de nieuwe veel mooier. :grimacing::+1:

3 likes

Misschien zo weer eens op staal gooien


14 likes

En heb je er al eens een andere kleur band op geprobeerd? Donkergrijs, mat bruin?

1 like

Is in dit draadje al gezegd dat het een heerlijk topic is?

2 likes

Donkergrijs wel eens geprobeerd, bruin ga ik me niet aan wagen.

Ik vind dit een erg mooie combi

Ik vroeg het me gewoon af. Ik heb ook een zwarte alligator band, en een donkerblauwe. Sommige combi’s staan prima, andere helemaal niet. Het is uitproberen.

Ja, zo is het.
Matchende gekleurde banden en GS zijn lastig ivm de talloze kleuren die de plaat lijkt te hebben in verschillende licht. Daarom is bruin geen optie

10 likes

Vraagje. Past een reguliere 20mm band op de SGBA375? Op de Seiko website zie ik iets staan van een lugbreedte van 197mm…

1 like

Wat is voor jou een ‘reguliere band’?

Gewoon een leren 20mm van Hirsch ofzo. Of is dat te breed om tussen de lugs te passen?

Nee, ik denk eerder dat die 197mm de bandlengte is. De lugbreedte is gewoon 18/19/20mm

1 like

Ah. Dan heb ik niet goed gekeken.
Mijn vraag blijft dan wel staan, of 20mm straps er op passen…

Dat is een goede vraag. Ik zie sites die het over 19mm lug width hebben en sites die 20mm noemen. Ik zou ze dus maar even opmeten. Een 19 mm bandje op 20 mm (of andersom) moet je je GS niet aandoen.

1 like

Mijn beide GSen, zoals de SBGA375, hebben een lug breedte van 19mm. Sommige 20mm banden passen, sommige niet…

3 likes