Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Snap dat je hier blij van blijft worden. :wink:

Gewoon een erg mooi horloge!

1 like

Onze vriend heeft ook heerljk genoten vandaag. :slight_smile:

17 likes

GS sportmodellen vind ik twijfelachtig. Maar deze duiker is wel erg gaaf. Ook nog met het mooie oude logo :wink:

3 likes

Mooi! Maar zonder die nato dan.

2 likes

En 4mm eraf!

1 like

De spijker op z’n kop, ik zie juist bij deze duiker graag “Seiko” bovenin staan. Het benadrukt voor mij persoonlijk de afkomst meer dan met de nieuwe merknaam.

Dank je wel en ik snap het maar ik heb een voorliefde voor die banden en het draagt echt geweldig. :grinning::+1:

1 like

20 likes

21 likes

Staat best goed! Ik ga hem ook eens op een nato proberen, tot nu toe nog niet van gekomen. Ben toch wat huiverig om de stalen band eraf te halen :grimacing:

1 like

verrassing voorbij :slightly_frowning_face:
weet nu wat ik ga zien irl
(:ok_hand: trouwens :drooling_face: )

2 likes

Dat is een aanname. Ik ben niet minder gek dan de rest hier. Dus een wissel valt nooit uit te sluiten :rofl:

4 likes

Ik kan het je warm aanbevelen Maarten, het draagt erg comfortabel.:ok_hand:

Deze kast heeft drilled lugs, dus je moet de pushpinnen beurtelings indrukken totdat ze net naast de gaatjes in de lugs vallen en dan de endlink eruit nemen. Ik zou wel voor alle zekerheid de lugs even afplakken met goed klevend plakband zodat ze niet beschadigen. Succes!:muscle:

2 likes

Even tussendoor, het voordeel van een springdrive uurwerk begint zich langzaam aan te openbaren. :slightly_smiling_face:

6 likes

Ja Spring Drive is fenomenaal :ok_hand:

… Zo fenomenaal dat ik denk dat jouw menselijke fout bij het opnemen van het verschil over 3 dagen, groter is dan de fout van het horloge ;).

Je moet ook eens proberen, als je hem opwindt nadat ie stilgevallen is, gaat ie een fractie van een seconde erg snel lopen, totdat de EM rem in werking schiet. Zo zie je dat die vooral afremt, en niet versnelt!

3 likes

En ook als de veer minder strak opgewonden is, hij loopt niet alleen perfect bij een vol opgewonden veer, maar ook nog tot 72 uur later!

1 like

9F :two_hearts:

29 likes

Manmanman wat een knaller is dat

1 like

Dat zou zo maar kunnen, vandaar dat ik eerst maar eens met circa 3 dagen ben begonnen. Ben wel benieuwd na een weekje.:thinking:

Dan zie ik voorlopig nog niet gebeuren…:smiley::+1:

Fantastisch uurwerk! Gelukkig leef ik niet op seconden nauwkeurig maar het geeft toch een goed gevoel dat hij netjes op tijd loopt zonder er omkijken naar te hebben.:ok_hand:

2 likes

Lekker ding dit!

20 likes