Laat je (/een) Grand Seiko zien

Zijn bij deze GS duiker de wijzers nu ook zo snaarstrak afgewerkt zoals bij de dauphine hands.

12 likes

Waar was dat? Ik ben benieuwd naar de context.

Mooie aanwinst! Deze double bubble is winner winner chicken dinner in mijn ogen.

2 likes


Vergeef me de stofjes en zelfs haartjes op het glas. En ook de haarlijntjes op de bezel. Het is tenslotte mijn horloge en hij ontpopt zich in rap tempo als “het horloge wat ik draag”.

Maar dit is de meest ingezoomde macrofoto die ik kon maken.

7 likes

Dit is toch wel echt een zeer scherp horloge en schitterende kleurstelling! Welk type is dit? Is deze ook in spring-drive variant te krijgen?

1 like

Deze kleurstelling hadden ze in een 44GS kast in staal (de mijne) en de snowflake kastvorm in titanium. Of die tweede een Spring Drive was weet ik even niet meer.

Dit is een SBGV239. Hier heb ik er uitvoerig dingen over gezegd:

Ik heb dat nog eens nagezocht:

Deze is er ook:
https://www.grand-seiko.com/jp-ja/collections/SBGV225/

En deze:
https://www.grand-seiko.com/jp-ja/collections/SBGA375/

Ik kan alleen op die vermaledijde renders van Seiko niet zien of het dezelfde kleur is.

1 like

Het was alleen maar een vooraankondiging voor een draadje, waarin ik m’n laatste ontdekking t.a.v. de richting waarin m’n collectie zich begeeft ontboezem.:smirk:

Misschien vanmiddag even doen, afhankelijk van de tijd en don’t wait up, het is allemaal niet zo spectaculair hoor.:blush:

2 likes

Ik geloof dat we nu “buzz” aan het generen zijn! De marketingman op kantoor zou trots op me zijn. Ik ben benieuwd, dus ik zie de uitnodiging voor de launch party van dat draadje graag tegemoet.

Iets met Calvadosjes, motoren, dames, eten en zonneschijn. :ok_hand:

1 like

In dat geval; don’t wait up all…:grin:

Wanneer deze marketing de bevolking zover gebrainwashed krijgt, dat het smult van de uiteindelijk voorgeschotelde dis, dan start ik alsnog een nieuwe carrière.:joy:

1 like

Man, maak nou eens fatcoenlijke foto’s! Zonder, stamppot, Indische cake, ovenschotel, bedwantsen en overige dissonantiën. Je doet jezelf en de GS te kort. Zo jammer! :wink:

Edit: dat boven de 12, is geen stof neem ik aan :scream:?

2 likes

Kwestie van een beetje spelen met het lichtval, de ISO en de sluitertijd. Je wilt de sluitertijd zo laag mogelijk om beweging te voorkomen, uiteraard. Al weet ik niet of dat kan op een iPhone. Met de pro-modus van mijn Galaxy S7, pers ik er dit uit (zonder loupe):

Bij de tweede echt even zelf zoomen voor detail.

10 likes

Spekkoek :bacon:

Lekker man.

2 likes

Oi oi oi…niet te versmaden. Een collega neemt weleens eigen gemaakte mee. Een smaakorgasme! :+1:

Mooie foto’s. En blijft mooi zo’n SDGM003 :+1:

1 like

De SBGW253 net terug uit Japan.

Dus een kort moment dat ik ze nog even samen heb. Twee kunstwerken. Afgeleid van de eerst GS uit 1960. Beiden in hun unieke stijl. De één een “her-” uitgave. De andere een "her-"interpretatie. Beiden een limited editie.

Het is dat ik het geld voor alle twee niet heb. De meer universele (lees meer dressy dan dresser) SBGR305 blijft. Een mens moet een keer tevreden zijn. :wink:

15 likes

Wijzers weer tiptop?

1 like

Yep, helemaal top. :wink: Super strak, zoals het hoort.

2 likes

Mooi dat ze eindelijk retour is van haar wereldreis. :sunglasses:

Ps vind je het erg vervelend als ik zeg dat ik juist (toch) de 253 mooier vind? :ok_hand: :open_mouth::grinning:

1 like

Maak me nou niet aan het twijfelen… :wink:

Nee, dat vindt ik niet erg. :slight_smile: Hij is alleen iets minder universeel. In werkelijkheid enorme perfectie. IMHO een van de meest “cleane” GS-sen. Bijna té clean, te eng perfect, als het ware.

Zojuist voor ik foto’s maakte, heb ik bijna een half uur ernaar zitten staren. Echt beiden Kunst met een grote K.
Ik heb ze echt naast elkaar en uitgebreid bestudeerd, over gedacht, gemijmerd. Dat nog bovenop de 3 maanden mijmeren daarvoor. :wink: Conclusie, wat ik al zei, als ik het geld had had ik ze allebei wel willen houden.

Beiden voor mij echt net zo mooi.

Het praktisch bruikbare geeft voor mij toch de doorslag. En dat is, gok ik, een 0,00000000001 procent verschil :slight_smile:

2 likes

Denk nog even goed na Jaco…

De 253 heeft zo’n prachtige klassieke wijzerplaat, prachtig lettertype, no-date, mooiere indices, rustigere / netter seconde markers, mooiere kast…:ok_hand:

:stuck_out_tongue_winking_eye:

(plus de originele reden voor je aanschaf)

3 likes