Laat je (/een) Grand Seiko zien

Ja, dat doen ze wel vaker. Soms subtiel GS, of een leeuw. Bij deze is het wel prominent aanwezig.

Kan maar niet wennen aan de datum en al helemaal niet aan de gangsreserve. Deze kast is wel mijn favoriet.
Ven benieuwd of er hier ooit een GS komt. :slight_smile:

Dan moet het er toch een worden met de gangreserve aan de achterkant. Dat is wel heel mooi.

10 likes

Hebben ze die ook en dan zonder datum? Wel de andere kast zo te zien.

Kink momenteel nog steeds naar die drie die onlangs zijn gepresenteerd en dan de stalen versie. Die ‘retro’ modellen.

even via de telefoon en kan ze niet vinden.

1 like

Hmmm, misschien weet @vierport raad.

De sbgw031 is meest cleane met deze kast (37,5mm). Geen datum. Handopwinder.

.
Variatie hier op is de 035. Die heeft een blauwe sec wijzer, champagne kleur wijzerplaat en stalen BOR band.

De kastvorm wordt wel voor meer modellen gebruikt.Maar dan met datum en/of gmt. En dan in 39.5mm

3 likes

Die eerste is wel iets voor @Bidle toch?

Prachtig ding.

Dit zijn de modellen die ik erg mooi vind;

SBGW253

SBWG05 hmm krijg de foto er niet op,…
http://s492.photobucket.com/user/carlhaluss/media/Grand%20Seiko%20Grails/image.jpg2_zpsstqg4nmd.jpg

Zo zijn er nog een paar. :slight_smile:

4 likes

En anders deze: SBGW047 Andere kast, maar wel zonder datum.

7 likes

Ook geweldig!

Die kast is niet aan mij besteed helaas.

Wellicht loop ik ik nog een keer tegen één van de bovenstaande modellen aan. Kans is dan redelijk groot dat ik het toch maar eens doe.
Kijk er al jaren met een schuin oog naar. Onlangs een blauwe in mijn hand gehad en de afwerking is echt subliem.

Probeer ook iet te veel in dit topic te kijken. :wink:

1 like

Oude 130th anniversary limited is net zo mooi. sbgw033. Plaatje geleend van het net.

7 likes

Precies dit zijn ze!!

En die onlangs weer geintroduceerde drie. aiets geoter en waar de plarinum een uitgesneden logo heeft. Kan ze even niet vinden.

[edit]
Laat maar, had hem dus al hier staan. Dan dus de stalen variant met blauwe secondenwijzer. :slight_smile:

Ja, dat is echt ZO mooi

sbgw251

7 likes

Platina 136 stuks, geelgoud 353 stuks, staal 1960 stuks

4 likes

Tjonge jonge wat een fraaie collectie.
Ik heb toch iets verkeerds gedaan, want het kost mij al moeite om een horloge van €500,- aan te schaffen en daarna 5 jaar kwijlend naar al dat leuke spul kijken wat langs komt.
Misschien wil iemand de grote truc wel verklappen…:grin:

1 like

Daar zijn ze en wat zijn ze toch mooi. Zal denk best lastig worden om er uberhaupt eentje te krijgen hier in NL. Als het dan lukt zal het ook gelijk voor de hoofdprijs zijn.

Doe mij de rechter maar, die is nog een beetje betaalbaar. :slight_smile:

1 like

Natuurlijk is een horloge ook een sieraad maar het gaat mij vooral om de functie.
Dus een stalen horloge doet wat het moet doen.
Voor mij hoeft het niet in een platina of gouden kast te zitten…

Prijzen van de oude 130th anniversary modellen in staal €5500. Ze kwamen ook uit platina €25.000 en geelgoud €16.500.

Ik dacht van elk 130 stuks.

De nieuwe 2017 modellen zijn +/- €6000 staal, €33.00 platina en €20.000 geelgoud

1 like

Met die instelling verklapt @vierport zijn “grote truc” natuurlijk nooit. :wink: