Laat je (/een) Grand Seiko zien

Nee hoor, dat is de vraagprijs

OK, die laat dan wel heel veel vallen dan.
Moet zeggen dat de advertentie vertaald lijkt, komt niet heel vertrouwd over.

1 like

15 likes

12 likes

45Gs met een perpetualwatchlover racing bandje, wat vinden jullie?

4 likes

Even een cross post. Ik heb een nieuw Grand Seiko gespot / ? topic geopend om af en toe wat opmerkelijke GS in te delen:

Ik zou graag een vintage GS kopen. Waar zoek ik die best? Ben niet echt een fan van marktplaats voor dit soort aankopen… En hoe weet ik welk model wat waard is?

In japan

Ebay sold listings aanslingeren geeft je meestal wel een goed idee van de waarde.

2 likes

Japanse auction sites kun je ze het beste op krijgen, denk aan yahoo japan etc.

Ik heb ook ongeveer een 16,5 polsomtrek, dan kan je met gemak zo’n 39,5-of-is-het-40mm quartz aan hoor :wink:

Met die kleine wijzerplaatjes ben ik niets, de ogen gaan al wat achteruit dus kies ik voor de grootste wijzerplaten die nog passen :man_shrugging:t2:

Ik draag ook mijn 49mm golden tuna. :sunglasses: Maar ik vind voor dergelijke horloges 37mm wel de sweet spot, net ls mijn 37mm King Seiko bijvoorbeeld.

Hoe zit het met import (kosten) ervan? Heeft iemand hier ervaring mee? En wat is een betrouwbare japanse site om voor een GS te zoeken?

Extra kosten omdat je buiten de EU koopt zijn 21% btw, 80 cent importkosten ofzo en 13 euro inklaringskosten voor PostNL.

Op yahoo auctions komt een hoop moois voorbij en niet zelden ook voor een leuk prijsje. Je moet wel van een 3rd party site gebruik maken om daar te kunnen kopen zoals bv buyee. Oja en gewoon even google translate aanslingeren, dan is de site prima te gebruiken als je geen Japans spreekt.

2 likes

Zenmarket is ook een hele fijne, die heb ik tot nu toe altijd gebruikt. Meestal zijn de prijzen daar echt goed, vergeleken wat ze hier aanbieden.

1 like

Het ligt er wel een beetje aan, helaas hebben de Japanners zelf en de Amerikanen een oneerlijk voordeel doordat zij geen extra importkosten hoeven te betalen. :neutral_face: Dus helaas gaan de horloges wel voor meer dan ik zou willen betalen maar er zijn gelukkig vaak genoeg prima dealtjes.

23 likes

11 likes

Welke is dit ??

44GS reissue, SBGW047.

3 likes