Laat je Grand Seiko zien III

Ja er staan daar twee te koop. Maar zoals je al zei: vage foto’s…

https://auctions.yahoo.co.jp/search/search?aq=-1&auccat=0&ei=utf-8&oq=&p=6156-8010&sc_i=&tab_ex=commerce&type=all

Natuurlijk de kans niet laten schieten als je iets leuks kan kopen in Europa. Er stond 1-2 jaar terug zelfs een leuke 5722 op marktplaats. Ik kijk alleen nu rond in Japan omdat er veel meer aanbod is. Ik koop het liefste ook een ouwe vieze lade vondst en dan is Japan de beste optie :wink:

1 like

Hi bas, om je even lekker te maken… zelfs na een dag buiten en niet schoongemaakt is dit toch wat je wilt​:star_struck::star_struck:

11 likes

Ja Hans, dat is precies wat ik wil :angry:

10 likes

Top Bas. volgende maand komt vakantiegeld…

1 like

De huidige 44GS-alike kast is niet mijn favoriet. Ik vind dat een 44GS kast ofwel een rechte lijn bij de bandaanzet moet hebben, of een hint ervan, dat hij minder rond is dan een cirkel. En de huidige 44GS heeft geen ‘hint’ van een vlak daar, dat vind ik jammer.

Ik weet niet hoe je de kasten van de jouwe en mijn SBGA001 zou noemen, die zijn toch dezelfde vorm? Ze hebben niet echt een naam als de 44GS, 57GS of 62GS. Maar ik vind ze mooi zoals ze zijn, harmonisch. Zoals ik hier al eens heb gezegd:

2 likes

Ik snap wat je bedoelt.
Deze foto’s laten goed zien wat ik zo mooi aan de moderne 44GS kasten vind.

SBGV005 SBGV007 (14)
SBGV005 SBGV007 (78)
SBGV005 SBGV007 (60)

16 likes

Vind ik persoonlijk ook de mooiste kastvorm van GS :heart_eyes:

1 like

Ik denk toch dat een SBGV207 de volgende GS wordt

3 likes

Gave keuze en die spookt bij mij door het hoofd :grimacing::sweat_smile:

1 like

Voor wie nog een stalen band wil voor zijn SBGV243, SBGV245 of SBGV247:
https://forums.watchuseek.com/f29/fs-grand-seiko-official-3-links-bracelet-20mm-5171745.html

Wel 650 US$ :frowning:

Ik twijfel altijd weer of ik de mijne weer op mijn SBGV247 ga zetten. Het wordt er meer een toolwatch door, misschien moet ik het weer eens doen. Maar donkerblauw alligator past mooi bij de wijzerplaat.

1 like

17 likes

Take me to the clouds above…:musical_score:

12 likes

Bruine sunburst, lekker in het zonnetje! :ok_hand:


17 likes

Ik vond dit artikel, al surfend, interessant om te lezen. Zeker de sfeer die er uit spreekt en omdat het zo observerend is opgeschreven:

Zeker dit stukje over het polijsten, maar een stukje over een klein kamertje onder een trap ofzo:

High-end models and gold cases are held for polishing by arms that resemble those of diamond cutters. They are placed on rails that guide them along and polish off angles to the nearest degree. The painstaking care taken in this procedure makes the Geneva Seal look like the work of an amateur. They then undergo the Zaratsu process, a type of polishing that produces a special shine on the case. Once again, the number of men/machines is astonishing.

1 like

Steeds minder GS over maar deze is er nog!

17 likes

Ik mag ook weer meedoen :grimacing:

19 likes

En zou ik houden :wink:

1 like

Weet iemand of er ook GS GMT zijn met het oude logo? Ik bedoel GMT zoals de SBGJ235.

1 like

SBGJ001
SBGJ021

En ook nog eentje met een zwarte Iwate plaat

1 like