Laat je Grand Seiko zien III

Ik heb deze in het “GS gespot” topic gezet, maar misschien kunnen we het gesprek hier voeren? Wat vreemd, een 50k Grand Seiko te koop van een particulier in Rotterdam? Misschien dat @vierport de rivier even over moet zwemmen voor een mooie inkoop?

En die vreemde brief erbij van de Franse Douane? Mijn Frans is niet heel goed, maar het enige wat ik lees gaat over garantie? Het lijkt niet een vrijwaring of iets dergelijks, dus wat betekent deze brief?

Ennnn. is het een forumlid? Is er forumkorting mogelijk?

Ik zet mijn geld liever in op wat andere modellen. Dit horloge is veel te groot a 43mm. 22mm lugbreedte. Ik word daar niet blij van.
Om in de zelfde prijsrange te blijven en Japans zou ik de Credor Eichi kiezen.

En anders kan ik SBGR305 aanbevelen welke ik echt mooier vind
image

En ook even een plaatje van @koetsjh omdat ik niet zo snel zelf iets kon vinden.
image

En als dat niet genoeg is, omdat je zicht wil op een mooi uurwerk.Dan houd je nog steeds een boel geld over na aanschaf van een Vacheron Constantin Patrimony

Of eventueel een A. Lange Saxonia

13 likes

Crosspost (niet schaamteloos)

14 likes

SBGK011 en SBGK013 voor de boutique in Parijs

7 likes

Lijkt wel een discobol zo beplakt met die glimmende vierkantjes.

2 likes

De wijzerplaat, met een motief van Parijse kasseien is als eerbetoon aan Parijs. Exclusieve stukken, LE van elk 10 stuks.

https://p6.storage.canalblog.com/60/00/319443/26121217.jpg

2 likes

De Grand Seiko boutique Place Vendôme te Parijs is met enkele maanden vertraging sinds vandaag open.
Over 2 verdiepingen en 2000 m2 kan je het volledige gamma van Grand Seiko, meer dan 100 modellen en een selectie Limited Editions van Credor, bewonderen.

Ik denk dat er een citytrip in aantocht is…

4 likes

Tres chique. Grand Seiko koopt zich in in de luxe merken. Het zal vast geen winstgevende vestiging worden met de kosten daar. Maar ja, een flagship store mag wat kosten. Ik vraag me af welke van mijn Grand Seiko’s ik zou dragen als ik daar eens op bezoek ga. De 6156-8010 vintage high beat, of de sbga103 9R15 spring drive…

  • 6156-8010 high-beat special
  • sbga103 9r15 spring drive

0 stemmers

1 like

Het exotische gaat in rap tempo van GS af. Jammer

Ze zijn zeer ambitieus bij Grand Seiko. Begrijp zeer goed dat ze willen groeien en doorstoten naar het hogere segment. Als daar nu per toeval een paar modellen tussen zitten die je niet aanspreken wilt dit niet zeggen dat ze het exotische aan het verliezen zijn. Ze maken prachtige horloges met zeer geavanceerde binnenwerken. En het zal niet stoppen, voor mij een van de topspelers op gebied van innovatie.

7 likes

Ik doel op het openen van boutiques in peperdure winkelstraten van westerse hoofdsteden, billboards langs snelwegen, advertenties in magazines.

Dat is wat het m.i. minder exclusief/exotisch maakt. Niet een model die ik minder mooi vind.

2 likes

Dat “Inside baseball charme”, dat je iemand moest kennen die naar Japan ging om er eentje voor je mee te nemen uit Ginza, is er wel een beetje vanaf ja… maakt het product niet minder, het verhaal dat je kan vertellen wel…

1 like

12 likes

Marketing of niet: het blijft toch mijn favoriete merk.

16 likes

Gelukkig blijven er genoeg modellen over waar je nog steeds zulke verhalen over kan vertellen.
Voor mij blijft dat het leuke aan het merk.

Aan de andere kant, wie had ooit kunnen denken dat er nu bij bosjes GS quartz modellen verkocht worden.

1 like

Sterker nog, dat er nu liefhebbers/puristen zijn die zonder blikken of blozen een quartz in dit segment aanschaffen omdat de esthetiek en afwerking (ook van het quartz uurwerk) het wint van de mechanische beleving.

7 likes

Dan zijn we hier dan de early adopters, toch? Goede verhalen vertellen over een interessante aankoop wordt er niet minder leuk om om te lezen. Zolang ze nog een beetje onopvallend kunnen blijven vind ik het prima.

2 likes

Best wel. :sweat_smile:

12 likes

Quartz is kut!!

Doet het altijd. Wijkt voor geen meter af en ik hoef nooit na te denken of ik hem af moet doen als ik bijvoorbeeld weer eens een uurtje over kinderkopjes ga fietsen.

21 likes

Een beetje… :wink:

14 likes