Laat je mooiste lumeshot zien!

IWC Big Pilot 5004 en 5002…

De keuze was:

een nieuw draadje beginnen of

dit draadje nieuw leven inblazen.

Ondanks dat er al het nodige aan foto’s uit deze topic is weggeschoond, toch voor het laatste gekozen.
Hier dan mijn Glycine Airman MLV:


Hoe gemaakt:

Het donkerste kamertje van het huis opgezocht en daar het horloge neergelegd.
Camera op een statief er voor,
Bij gebrek aan een echt macro-objectief een goedkoop voorzetlensje op het standaardobjectief geschroefd.
Handmatig scherpgesteld.
ISO-waarde op 100 gezet om ruis te reduceren.
Automatisch flitsen natuurlijk uitgeschakeld en verder de camera gewoon zelf op de automaat laten belichten.
Wel gebruik gemaakt van een infrarode afstandsbediening om de camera zonder trillen af te vuren.
Resultaat was een opname van 1/8 seconde en een van 6 seconden, beide bij F=4.

De secondenwijzer is alleen maar “on the move” te zien, de wijzer tussen de 15 en de 16 is de 24-uurswijzer.

Laat geen kans voorbij gaan om de Chinezen te promoten. Al zal Martin hem wel beter in beeld krijgen,
Gr Sjef

ISO-waarde op 100 gezet om ruis te reduceren.
Automatisch flitsen natuurlijk uitgeschakeld en
verder de camera gewoon zelf op de automaat laten
belichten.
Wel gebruik gemaakt van een infrarode
afstandsbediening om de camera zonder trillen af
te vuren.
Resultaat was een opname van 1/8 seconde en een
van 6 seconden, beide bij F=4.

De secondenwijzer is alleen maar “on the move” te
zien, de wijzer tussen de 15 en de 16 is de
24-uurswijzer.

In het donker met ISO100 krijg je wel snel wazige plaatjes. Als je een beetje camera hebt (ik heb zelf een Nikon D60) dan is ISO400 heel erg goed te doen. Zelfs ISO800 kan nog wel. Probleem is dat je een veel hogere sluitertijd nodig hebt om zon lage ISO waarde daarom krijg je een wazige secondwijzer. Je moet als je een strakke seconde wil die sluitertijd handmatig naar beneden zetten.

Aan de andere kant als je hem lekker lang laat openstaan heb je “extra” veel lumen. Ik heb deze net op ISO800 gemaakt bijna in het pikke donker maar mijn camera maakt er toch nog wat van. Wel sluitertijd op auto gezet om heel veel lumen te krijgen (en daarmee werd het dus ook best nog licht). Wel op een statief trouwens anders hoef je er niet aan te beginnen.

of in het super groot: http://img29.imageshack.us/img29/1069/dsc0255yr.jpg

Sjever Schreef:

Laat geen kans voorbij gaan om de Chinezen te
promoten. Al zal Martin hem wel beter in beeld
krijgen,
Gr Sjef

Ik maak eigenlijk zelden lumeshots (waarom eigenlijk niet?:S) maar ik zal zeker mee doen om chinezen te promten (tu)

Groeten,

Martin

Wow, dat lijkt wel 1 met een illuminator lampje ofzo!

Lijkt me wel grappig om een puzzel van te maken… rara, welk horloge is dit :stuck_out_tongue:
Sommige klokjes hebben hele typische wijzers met lume. Ben verzot op de Omega skeleton hands…

Ik denk dat Bubotuber een hele lumeshot heeft met zijn pyrolume watch… Ben erg benieuwd.

nice night hawk;)

hier nog wat laco lume

Met deze PAM 312 kijk ik in het duister de tijdsaanduiding.

Een lumineus 2010 voor iedereen:)-D

René

… mijn Omega Seamaster.

(tu)

Nico

Deze bedoelde ik, in 't donker heel herkenbaar. :slight_smile:

Seiko flightmaster

Seiko Sumo

1 like

Knap gevonden na 7 jaar :facepunch:

1 like

Haha kon het actuele topic niet zo snel vinden :grinning:

:male_detective::+1: