Laat je Titus zien!

Kun je hem op en maken aan de achterkant?
Wellicht zegt dat iets

NA vrijwel NOS, Eta 2472 tikt er heerlijk in op los …

4 likes

Geen wristshot, op de een of andere manier dan toch net onscherp en uit een onhandige hoek.

Fumé wijzerplaat met opgelegde indices en logo, op een lizard (stijl) bandje. De hoge vlakke plexi vind ik erg mooi, past goed in het geheel.

4 likes

Ik heb alleen een uitgeklede Titus, hoop dat ik daar niemand mee kwets… :hugs:

3 likes

10 likes

En deze blijkt dus ook een Solvil en Titus te zijn!

1 like

Hier mijn Titus, geen idee wat het precies is maar ik schat jaren 50?

4 likes

Tja, ik heb ook nog wel ergens in mijn laatjes wat titusjes liggen.
Hier een oudje, moet ik eens onder handen nemen.

Maar wat te zeggen van deze, net een nieuw werkje in gezet, een Miyota 6 P 80.
Gaat weer als een tierelier. Wel wat aan de kleine kant, 34 mm.
Goed voor een dame die niet alleen haar decolleté wil laten zien maar wel een titus.

6 likes

Hoi allemaal,

Als relatief nieuwe horloge gek en helemaal nieuweling op dit forum hoop ik dat ik op de goede plek ben en mensen mij kunnen/ willen helpen. Ik heb onlangs van mijn schoonvader een Titis horloge uit ongeveer 1955-1959 gekregen. Het merk Titus heb ik hier en op andere plekken al mooie en bruikbare info gevonden maar het model wat ik heb gekregen vind ik nergens terug. Wie kan mij hier meer over vertellen? Alvast ontzettend bedankt.

Groet Peter

6 likes

6 likes

9 likes

4 likes

Door een ander draadje over eenTitus horloge kwam ik al rondzoekend hier terecht. Had dit topic dus gemist. Je kunt niet altijd alles lezen…

Maar hier dan de ouwe Titus van Lexaf:

Hij is een beetje oud en afgedragen, maar hij loopt nog wel. Ik weet niet meer hoe ik er aan gekomen ben, heb 'm al een hele tijd. Hij doet me denken aan het oude militaire horloge dat mijn vader vroeger droeg toen ik nog jong was, een beetje een Dirty Dozen achtig ding (weet ik nu). Dat horloge is verloren gegaan dus ik troost mijn sentiment nu maar met dit exemplaar. Het loop nog netjes. Er zit een FHF 28 uurwerk in en dat dateert hem, volgens Ranfft op medio jaren '50.

4 likes

Daar wil ik graag bij aansluiten, leuk merk. Ooit was een van mijn eerste vintage horloges een Solvil & Titus, glanzend zwarte dial met hard spiegelende chrome fifties wijzertjes, sjiek logo. Wel veel te dressy voor mijn gevoel dus mocht de doos verlaten :nerd_face:
Deze heb ik nog wel :male_detective:

hier met een wwll militaire strap uit de USA

5 likes

Eta 955.122 kwarts Titus. Na jaren in de lade een bekrast exemplaar op ebay gevonden met nog twee schakels voor de band.

5 likes

Sinds kort in de collectie dank zij @basvg, deze oude Titus uit ca. 1955.

7 likes

Leuk om te zien dat ie gedragen wordt! Veel plezierige tikken !:+1:

1 like

al jaren op zoek naar een goede calypsomatic

5 likes

Prachtig en opvallend horloge. Kan je ook een foto van opzij maken zodat je de bolling van het glas kan zien.

bedoel je de Titus matic?