Laatste veilingresultaten gezien van de Chronograaf sale van Auctionata? Hallucinant

https://chrono24.auctionata.com/intl/s/345/chrono24-chronographs-from-an-important-italian-collection

Om even door de resultaten te bladeren. De prijzen aangegeven zijn zonder Buyer’s premium (29%).

Even 2.1K neertellen voor een Speedy Reduced (normaal 1.1K), Lemania 105 Chrono in staal 35mm 2.1K (nu op ebay 3 exemplaren voor 750 euro BIN), Benrus Sky Chief (die gerelumed geweest is) 1.9K (normaal 1.1)

Absurde prijzen gehaald de meesten.

Het m’as-tu-vus effect door de Patek in de collectie of zie ik iets over het hoofd?
Op een 5tal horloges geboden naar mijn inziens op marktwaarde en genadeloos verdubbeld.

Waar kan ik mijn Lemania stainless 105 chrono aanbieden om voor 2.1 K te laten veilen?

2 likes

De oorzaak van de te hoge prijzen is waarschijnlijk de zwakke euro. Of zie ik het verkeerd?
Ik zie mijzelf enkele jaren geleden staan bieden op harley’s in de VS, en alle Amerikanen verklaarden mij ook voor gek toen.
De situatie is net omgekeerd nu.

Heb ik ook net gedacht man. Ik vraag me echt af wat zo’n mensen bezielt. Dan nog voor een 35mm!
Ja maar eens een nieuwe wijzerplaat zoeken voor de mijne :wink:

Meeste kavels zijn naar Europese bieders gegaan. Dus valutagewijs is niet de reden denk ik.

vergelijk eens de engelse pond met de euro, en die engelsen zijn toch europeanen?
Ik kan mis zijn, ik volg ik die veilingen niet, en weet ook niet of je kan zien waar de bieders zitten, maar dit lijkt mij de uitleg van die hoge prijzen.

Ik volg je redenering maar de meeste biedingen inclusief de Patek 5504P die voor 236K is gegaan gingen naar Duitser,Spanjaarden en Italianen.

Het zal waarschijnlijk te ver gezocht zijn dat deze ze kopen, om door te verkopen in niet eurolanden???

Importtaxen gaan de valutaverschillen niet echt goedmaken.

Dan nog ga je een speedy reduced voor geen 2.1k kopen.

Het laatste restje van de bubbel denk ik.