Laco Flieger Augsburg

Ik heb mijn Laco gewoon bij Laco zelf besteld. Het zijn dezelfde prijzen, het horloge was er twee dagen later. Is vind ik ook prettiger als er wat is. Het merk wordt hier ook alleen via internet winkels verkocht.

https://shop.laco.de/de/Fliegeruhren/Augsburg-.html

Laco zelf is uitermate prima en betrouwbaar. Heb hem zelf bij de fabriek opgehaald, in elkaar gezet waar ik bij stond…maar online bestellen ook gewoon prima !

Dank voor de reacties.

Bensontrade kwam ik inderdaad ook tegen. Kende deze site al, maar twijfelde altijd aan de betrouwbaarheid. Zeker een goede optie!

De site van Laco zelf is ook een mogelijkheid, zeker als de levertijd zo kort is!

Wat vinden jullie van de kwaliteit van dit horloge? Goede ervaringen of toch enkele minpunten?

Ik ken de Ausburg niet. Ik heb de memmingen, die heeft een ander uurwerk, en geheel andere afwerking. Laco staat als uitstekend bekend. De miyota is een prima uurwerk, een wat lawaaiige rotor schijnt het.

IK ben er zeer tevreden over, valt mooi om de pols ( net iets gebogen lugs ). En uurwerk is prima. Horloge is tegenwoordig voorzien van saffier glas, mooie leren band erbij ook.

En van 1 van de 5 oorspronkelijke Flieger bouwers !

Hier meer over toen ik hem net had :

Ik heb de dusseldorf, zelfde uurwerk als die augsburg, alleen de dusseldorf is 100 euro duurder, heeft de zwarte band en titanium kast. Ik ben erg tevreden over het uurwerk en de afwerking. Als je perse een eta uurwerk wil betaal je gelijk 850 euro voor een laco.

Je hebt dan wel meteen een veel mooier afgewerkt horloge. Onvergelijkbare modellen.

Leuk om terug te lezen.

Erg gaaf dat het horloge in elkaar is gezet waar je zelf bij bent, dit maakt het net even wat meer speciaal!

Dit is voor mij een instapmodel, wellicht dat ik ooit over ga op de versie met een eta uurwerk.

Heeft Jan Ubels niet Laco? Ik zou hem even bellen, misschien heeft hij deze op voorraad. Zit in Bredevoort, Gelderland.

Ga ik zeker doen, Bredevoort is vlakbij!

Mee eens. Ik heb een Laco met Miyota gehad. Best leuk, maar wel: simpele kast, redelijke wijzerplaat en wijzers, grote plastic spacerring en een uurwerkje zo van de plank. Die Memmingen is in alle opzichten een veel interessanter horloge.

klopt in zeker mate, maar die valt door de lugs verschrikkelijk om de pols ( hoeveel origineler de lugs dan ook mogen zijn )

Ik vind het prima dragen. Een omschrijving die ik hier ooit gelezen heb is: “lijkt wel een tonnetje” :smirk:

onscherpe foto weliswaar, maar vergelijk hoe ze om de pols vallen :

Vanzelfspekend vallen rechte lugs niet om de pols. We zijn beide blij

Leuk om de verschillen te zien! Kwestie van smaak en ook per pols verschillend hoe het horloge valt natuurlijk.

je horloge ziet er zeker mooi uit hoor ! en is ook nog wat origineler !

Formaat van je pols ik ook erg van belang. Ik denk dat op jouw pols de Memmingen ook uitstekend zou dragen, omdat de achterzijde geheel op je pols valt, en de lugs er niet overheen. Beide horloges zijn immers 42mm. Ik denk zelfs dat jouw polsen breder zijn dan de mijne zo te zien. Om die reden heb ik ook de 45mm niet gekocht. Hoe groter hoe mooier bij deze klokken vind ik, maar dan zouden de lugs inderdaad niet prettig meer zijn.

Een belangrijke reden dat ik overigens voor de Memmingen heb gekozen, is dat ik het mooi vind als er geen merknaam op de plaat staat. Volledig subjectief natuurlijk. Heel raar dat op geen van de betaalbare modellen (behalve quartz, dan weer wel) een plaat zonder merknaam verkrijgbaar is. Geen idee waarom dat nou is.

Ik vind overigens de Ausburg een mooi horloge, en zijn geld zeker waard. Een miyota is echt niet minder als een gewone 2824 of in mijn geval een 2801. Het uurwerk zou voor mij geen belangrijke overweging zijn, uitgezonderd de aangeboden quartz. Een klassieke flieger met quartz. :cold_sweat:

Halen ze de merknaam weg, dan zou ik best een nog wel eens een Faro (type B) erbij willen hebben. Een Paderhorn/Leiptzig erbij wordt me teveel van het goede, ehh toch?