Lapideer machine

waarschijnlijk een plasma of laser

Laserwelden indd.puur vakmanschap om erna de juiste facetten terug in te polijsten.

@Honey_Badger Tom, waar komen die foto’s vandaan ? , kan ik eens proberen te vinden wie dat zo mooi gedaan heeft

W&V heeft inderdaad zo’n machine. Het resultaat op mijn Speedmaster mark IV is echt naar factory spec. Ik weet niet of ze ook laserwelden. Ik herinner me ook het topic waaraan @malus65 refereert.

Prachtig! Wat mij verbaast is dat na het laserlassen en polijsten er geen verkleuringen in het metaal te zien zijn. :+1:

Hebbes:

en

1 like

Ben ook benieuwd wie dat waar kan doen. Het resultaat ziet er spectaculair uit.

Gaaf zeg.
Gelukkig heb ik zelf geen horloge in die staat, maar wel gaaf te weten dat ‘men’ het kán oplossen

Kan ik je ook zo vertellen. Rocco Manfredi van Watchworks in Engeland.

Nee niet inclusief, die kosten komen er nog bij. Bedoelde meer dat ze niet alleen de kast doen, maar in combinatie met een service kost t 150-250 euro extra.

okë, maar dan nog valt het me mee.

Thanks

1 like

Is inmiddels wel verkocht…

Tenzij een servicebeurt nog es 600 zou kosten?

Tja, dan valt het niet mee, maar daar ga ik niet vanuit. Normaal is dat wel wat goedkoper (EUR 200-300). Bovendien zou ik het alleen doen bij horloges waarbij het in relatie tot de waarde verantwoord is.

pff

Zeg dat wel. Wordt een duur geintje om die te restaureren volgens mij.

1 like

Indrukwekkend resultaat, kan me net voorstellen dat veel mensen dit kunnen met dit als resultaat.

Ahhhhh, Rocco MANfredi, nu lees ik het pas goed… :sweat_smile:

3 likes

Ik moest ook drie keer lezen :wink:

3 likes