Leesvoer; horloge verhalen (deel die van jou).

Oh wat leuk, die luister ik wel eens. Zeker in deze tijden. :slight_smile:

2 likes

Mooi vehaal man :ok_hand::+1:. Het horloge staat je prima en het heeft nu al een mooie herinnering :+1:

1 like

Om in het Speedmaster verhaal te blijven:


Deze Speedmaster was ingenomen bij de juwelier waar ik toen werkte en zou voor verkoop klaar gemaakt worden.
Ik gaf het horloge een servicebeurt nieuwe waterdichtkit kast en band schoon en opknappen.
Horloge was gereed en ik vroeg aan de baas ik vind hem wel leuk kan ik hem niet overnemen?
Zeker antwoorden hij “doe maar om we hebben het er nog over wat je met betalen.”
Is nu 18 jaar geleden we moeten het er nog over hebben​:grin::grin: ben er nog steeds erg blij mee en draag hem ook regelmatig.

40 likes

Super leuk verhaal! Plus, wat aardig van je werkgever. Werk je er nog steeds?

Helaas niet meer, de winkel is eind vorig jaar dicht gegaan ivm pensioen van de eigenaren.

1 like

Misschien heeft ie het gezien als een aanvulling op zijn pensioen, en staat ie eerdaags op de stoep om even de (huidige ! ) waarde te incasseren.

:flushed:
:wink:

3 likes

Dat zal wel meevallen daar ken ik hem te goed voor :grin::grin:

2 likes

Ah dan heb je wel echt een mooi aandenken overgehouden!

1 like

Zeker die gaat nooit meer weg

1 like

Zo herkenbaar dit, maar niet alleen op horlogegebied. Vandaar dat ik ook voorstander ben v samen uitzoeken ipv verrassing.

Vooral omdat ik op bepaalde gebieden, waaronder horloges, soms n mierenneuker kan zijn. Zelfs op mn eigen keuzes heb ik wel es op- en aanmerkingen. Kun je nagaan bij n ander.

Beleefd accepteer ik n gegeven paard, maar v binnen voel ik me als die stiefvader.
Vandaar dat ik liever zelf of samen uitkies. Ook als het voor iemand anders is.

2 likes

Wat een mooi aandenken aan je oude werkgever waar je het -zo te lezen- érg naar je zin hebt gehad! :slightly_smiling_face:

3 likes

Grappig dat veel verhalen over Speedmasters gaan.

De mijne ook:

2 likes

Ik begrijp het wel, sommige mensen zijn pietje precies haha.
Maar leuk om te lezen dat het voor sommige mensen herkenbaar is.

@Ferdinand Ik zal jou verhaal ook eens lezen.

2 likes

Eén van mijn horlogeverhalen is kort samengevat in het onderstaande topic … geval van verkoopspijt en eind goed, al goed :smiley:

4 likes

Mooi verhaal, maar Je moet wel tijd over hebben. Helaas heb ik dat niet.

Ik heb teveel tijd over in deze tijden haha

1 like

Zijn er nog vacatures?

Helaas ze zijn vorig jaar met pensioen gegaan en de zaak bestaat niet meer, dus solliciteren zal weinig zin hebben.

1 like

Mijn verhaal heeft te maken met de laatste aankoop.

Met het eindejaar in zicht koop ik een nieuwe tablet voor vrouwlief als eindejaarsgeschenk. Na het bestellen krijg ik de vraag of ik aan een prijsvraag wil meedoen. Normaal doe ik daar de moeite niet voor, maar de Casio G-Shock Mudmaster GG-B100-1AER Zwart valt me op onder de te winnen prijzen. Er was ook een tv, een tablet en een smartphone te winnen.

Dus toch maar meegedaan en nadien moest ik aangeven welke prijs ik zou willen winnen. Het uurwerk dus aangekruist.

Een paar dagen later spookt die Mudmaster nog steeds door mijn hoofd. Er zit nog geen Casio in de collectie en de stijl spreekt me wel aan. Vrouwlief komt me ondertussen vertellen dat ik zelf mijn eindejaarsgeschenk mag uitkiezen omdat ze weet dat er altijd wel een exemplaar extra bij de collectie kan.

Na wikken en wegen kies ik voor de “grote broer”, namelijk de G-Shock Master of G GWG-1000-1A3ER en bestel deze online.

Eergisteren krijg ik een telefoontje van de zaak waar ik eerder die tablet kocht met de mededeling dat ik de prijsvraag gewonnen heb en dat het uurwerk zal worden verzonden naar mijn adres.

Even rondgeneusd en het gewonnen uurwerk heeft een waarde van rond de 320 €, mooi meegenomen, toch?
Morgen, donderdag, mag ik het pakketje verwachten. De bestelde GWG-1000 liep echter wat vertraging op en zal waarschijnlijk maandag of dinsdag geleverd worden.
Daardoor onverwacht een extra exemplaar en, in één klap, 2 Casio’s in de collectie.

4 likes

ook weer een bijzonder lezenswaardig verhaal. heb het in alle stilte met veel plezier gelezen.

1 like