Lemania (gold cap)

Kijk hier word ik dan erg blij van. Een prachtige vintage Lemania gold cap. Die gold cap is een dikke laag goud op een stainless steel kast. Dus geen last van ingevreten bronze/messing kasten met een dun laagje verguldsel.

Deze kwam ik tegen op Marktplaats…niet te geloven toch. De staat is werkelijk prachtig. Die opgelegde indexen vind ik om van te smullen net als de Dauphine wijzers. Horloge is nog mooi origineel niet gepolijst, origineel kroon en doos. In mijn ogen een vondst, iemand van jullie die hem ook gespot had?




32 likes

Dat is een mooi en gaaf horloge. :thumbsup:
Daar zou ik ook blij van worden. :smile:

Wat een plaatje, mooie vondst hoor, ik snap dat je daar blij van wordt!

Wow, wat een prachtig ding, die heeft de vorige eigenaar niet veel om gehad.

Inderdaad is dit een echt pareltje! :slight_smile:

Van harte gefeliciteerd met deze mooie vondst!

Mooie vondst, erg mooie staat ook nog. Stijlvol en tijdloos ontwerp qua wijzerplaat.

Prachtig horloge! Vooral de indexen vind ik heel speciaal. Ben eerlijk gezegd wel benieuwd wat je voor zoiets moois betaald, mag ik zo brutaal zijn om dat te vragen :innocent: ? Veel plezier in ieder geval!!

Zeer smaakvol en wat een mooie doos ook.
Geniet ervan.

Zeer mooi, prachtig calibertje ook - manueel 3000 familie, topspul dat een groeiend aantal liefhebbers heeft.

Bijzonder mooi horloge. Gefeliciteerd. Heb je al enig idee in welk jaar dit horloge is geproduceerd? Veel plezier er mee.
Groet. Richard.

Mooie set Jurgen.
De indexen zijn speciaal .

:scream::alien::heart_eyes: Mooi horloge zeg :+1: heb je ook nog een foto van het uurwerk?

Groeten Iwan :motorcycle:

Prachtige aanwinst, Jurgen, nog als nieuw. Geniet er van :ok_hand:

Krijg hem niet open, omdat ik de juiste tools mis. Aangezien het deksel nog krasloos is wil ik ook geen risico nemen.

1 like

Geen idee welk jaar, maar ik gok jaren 50-60.

Prachtig!! Heb 'm gemist, anders had je er een concurrent bij. Mocht je 'm ooit nog weg doen…:grin:

Die indices lijken een beetje op die van mijn Milus Snow Star.

2 likes

Dat vermoeden had ik ook. Bedankt voor het antwoord.
Groet. Richard.

geweldenaar! geniet er van!! :slight_smile:

@Jurgen zou ik ook niet doen, maar een keer :grin: zal ie toch aan moeten geloven :nut_and_bolt::tools: een servicebuurt :spy:
Groeten en fijne weekend
Iwan :motorcycle:

@Jurgen daar kan ik enkel maar jaloers op zijn. Ik heb heb gemist op Marktplaats dus ik denk dat je erg snel was :slight_smile:
Deze hoor zeker thuis in het rijtje hier: Lemania Only ;)