Lepina 14 krt gouden zakhorloge taxeren

Goede morgen, Ik ben nieuw hier en ben op zoek naar een eerlijk adres waar ik het gouden zakhorloge kan laten taxeren. Het is een erfstuk waar ik de waarde van wil laten bepalen.
Wie wil me helpen?
bedankt op voorhand.
Ik probeer er foto’s bij te doen maar dat kan blijkbaar niet, Jammer

Groeten Bert Kruis

Ben zelf (nog) geen officieel taxateur.
Maar kan op voorhand zeggen dat het meestal tegenvalt waardoor gouden zakhorloges meestal alleen de goudwaarde waard zijn naast de niet in geld uit te drukken emotionele waarde.
Is het een luxe bekender merk of heeft het horloge extra functie,s etc. Kan het interessant worden.
Jammer dat de foto.s niet lukken mvg edwin

Zoals Edwin hierboven al zegt, is het vermoedelijk “slechts” de goudwaarde. Ik denk dat Lepina niet het merk is, maar dat er Lepine staat. Lepine is het type zakhorloge waarbij de opwindstift in één lijn staat ten opzichte van de scondewijzer. Meestal de opwindstift op 12 uur en de secondewijzers op 6 uur.

1 like

Er was ooit een Duits bedrijf met die naam/dat merk
Lepina Agripina Uhrengroßhandlung Uhren und -teile; Essen, Deutschland; registriert am 11.5.1928

Zoals hierboven al gezegd ga uit van de goudwaarde plus een beetje



Ik zou het hier laten taxeren:
www.catawiki.nl

Mooi compleet met ketting en doos en dat kleine , is dat uurwerkje, maakt de waarde zeker hoger als goudprijs alleen, zeker als ze goed loopt
mooie wijzerplaat ook

Bijgaand dan toch de foto’s
Dat kleine hangertje is een medaillon waar fototjes in kunnen.
Uurwerk loopt prima.

gr Bert

even gekeken maar er staat echt Lepina

Hi
Inmiddels staan er nu wel foto’s bij, kun je daar iets mee?

bedankt, Groeten Bert

Dat zou ik niet doen. Catawiki prijst vrijwel elk (zakhorloge) veel te hoog in. Belachelijk hoog zelfs. Helaas kan ik niet uit persoonlijke ervaring een taxateur aanraden. Andere leden vast wel

Ja ik zie het nu je de foto’s hebt geplaatst :thumbsup: Maar zonder foto was de kans op een Lepina kleiner dan dat je Lepine bedoelde aangezien dat heel vaak op een tussendeksel staat :slight_smile:

Mee eens ik heb daar even gekeken maar dat slaat nergens op, bedankt voor je reactie.

1 like

Brequet numerals, blued leaf-shaped hands, dial vertoont geen schade. Ik vind het een pracht exemplaar!

Ik ook en ben erg benieuwd naar de waarde, thanks.

Ding stond maand of 2 geleden op MP voor 500E of zo en werd daarvoor niet verkocht :slight_smile: Dus ergens tussen de 0 en 500E.

Ziet er goed uit, en ook goed voor de waarde is dat het horloge loopt. Als de ketting ook volledig goud is en niet verguld bijv 14k goud? Is deze set wel meer waard als 500 dan heb je kans dat de waarde verdubbeld. Is de ketting verguld is 500 denk ik al veel. Bij dit soort klokjes is het aanbod vaak redelijk groot en vraag klein. Maar mooie set hoor