Limited 2016: merk & model bekend!

Als de caseback is gegraveerd vind ik dat ook erg mooi.
Ik ben benieuwd naar dit ontwerp @AEVIG-C?

Jawel, gravure van en dubbelkoppige draak genaamd Balaur!

1 like

Een standaard, onbewerkt, ETA uurwerkje is niet geweldig mooi… Een gegraveerde caseback dan toch mooier.

7 likes

En als je gekke dingen met het uurwerk gaat doen dan lopen de kosten snel op. Een mooie gravure zat al in het plan.

1 like

Dus een stalen band die wat minder bling is behoort niet tot de mogelijkheden? Ik heb al eerder van dit soort banden gehad (bijv Steinhart Ocean 2 Blue), en die vond ik in het echt goedkoop ogen door dat bling effect.

2 likes

Een zichtbodem is leuk… maar om meer kosten te maken om dat enigszins aantrekkelijk te maken qua looks is wat overdreven. Een mooie gravure, wellicht een HF editie met de draak, is een prima alternatief. Extra kosten voor een bijzondere wijzerplaat lijkt me nuttiger.

4 likes

Let’s agree to disagree. Liever een draak dan een bewegend uurwerk. :confused:

1 like

Gewoon allebei:

12 likes

Over de afwerking van de kast en band heb ik nog niets gelezen. @AEVIG-C kan je hierover helderheid geven.

We moeten even wachten of een glazen case back tot de opties behoort. Chip moet nog feedback krijgen van de fabriek.

Liever een dichte caseback met mooie gravure (zoals al is aangegeven) met evt de tekst dat het gaat om een HFLE …
De kans is dan kleiner dat er een gravure aan de zijkant van de kast komt,voor mij een echte no-go :confounded:

2 likes

Is al genoemd:

Edit:
Laat maar, je zegt hetzelfde :wink:

Dan heb je mijn post niet goed gelezen. Daarin reageer ik op @AEVIG-C die zegt dat “het ontwerp voor het grootste gedeelte al vast ligt mbt de kast en band”.

Ja, ik had geen zin om het stukje van Chip op te zoeken en citeren. Deze post is te lang om op je mobieltje terug te lezen​:joy::joy:

Ik wacht gerustig af op een update van Chip.

1 like

Deze mist nog een kop… :wink:

Afwerking van het horloge is geheel geborstled behalve de schuine kanten op de kast en de schuine gedeeltes op de middenlinks. Niet veel bling doch enkele accenten.

Een extra glazen/saffieren caseback kan alleen wordt het geheel dan 1 à 1.5mm dikker.
Uurwerk laat ik voor wat het is, geen extra decoratie op de rotor. Is drie keer werk nml. Rotor eraf, versiering/gravering aanbrengen en weer monteren.
Glas kan aan de achterkant voorzien worden van ets van de draak, tekst rond buitenkant glas.

3 likes

Chip, goed om te horen, maar wil graag weten wat dit gaat betekenen. Ik zou bijvoorbeeld wel een zichtbodem willen, maar zonder draak. Kan dat en kan een ander die wel een draak wil (of helemaal geen zichtbodem) ook zijn favoriete versie krijgen? Begrijp ik het dus goed dat een aantal zaken vast staan, maar er binnen de limiteds toch verschillende varianten geleverd kunnen gaan worden?

Helder verhaal. Ik zie totaal geen meerwaarde in een zichtbodem, al helemaal wanneer het horloge hierdoor een stuk dikker wordt. 1 a 1,5mm lijkt niet veel maar is dat in mijn beleving wel. Ik stem dus voor een versie met stalen deksel.

9 likes

Voor mij is een zichtbodem ook geen vereiste… zeker niet als er ook nog in het glas geëtst gaat worden… da’s een verzwakking van het glas… en 1.5 mm is veel op een horloge… Laat em maar gewoon dicht…

3 likes

Hoewel voorstander van een zichtbodem zeg ik nu: een stalen deksel! Liever een wat dunner horloge met stalen deksel dan een “dikzak” met zichtbodem.

6 likes

Eens dan stalen deksel.

1 like