Limited 2016: merk & model bekend!

Dus wederom keuze voor het originele ontwerp van Chip! Haha

2 likes

Tjaā€¦ ik heb de Valkyr van dichtbij mogen bekijkenā€¦ en dat ontwerpā€¦ daar is helemaal niets mis meeā€¦ ontwerpen is Chip wel toevertrouwdā€¦ en dat zien we nu ook weer terug in de Balaurā€¦

Ok, die zichtbodem leek op het eerste zicht tof maar deksel met draak er op en dan nog 1,5mm dunner is top. Dank @AEVIG-C voor de toelichting. Ik kijk er alvast naar uit.

1 like

Die Chip is zo gek nog niet :smiley:

Voor mij sowieso een stalen deksel, wat heb je aan een glazen bodem als je hem draagt?

1 like

Dank voor heldere uitleg.

Chip zou je ons iets kunnen vertellen over de band/bandaanzet? op de foto lijkt het midden van de endlinks vrij ver uit te steken en dat in combinatie met een 49mm lug to lug vraag ik me af of dat wel draagbaar is voor de smallere pols.

Ik zie in dit geval ook geen meerwaarde in een zichtbodem, een deksel met mooie gravure graag :sunglasses:.

1 like

Voor mij zou een glaasje deal breaker zijn als ie daardoor onder de 200m komt voor n duiker.

1 like

Ik ga waarschijnlijk tegen wat schenen schoppen, want ik heb dat ook met sommige, seikoā€™s, casioā€™s, etc. Dat gepolijste is dan niet zo strak dat t mooier maar juist cheaper oogt.

Joh, wordt t gelijk een chronograaf versie :wink:

De vormen of ook de afwerking?

Oeps, zo te dus ook de afwerkingā€¦

Ben heel benieuwd hoe limited wordt. Komen vele mooie suggesties voorbij. Ik lees topic met veel plezier!

2 likes

De bandaanzet is sowieso solid. De render is een wat plat uitgevallen bovenaanzicht.
De bandaanzet volgt de lijnen van de lugs naar beneden.
De middelste link is in het zijaanzicht minder lang dan het van bovenaf doet vermoeden.

Het zal denk ik wel meevallen qua overhang.

Wat betreft de bling factor zal dat ook wel meevallen. Veel Seikos hebben gevouwen links en het is met name het lichte gewicht dat een goedkoop gevoel geeft dan de hoeveelheid gepolijst metaal. De Balaur krijgt solid links.

14 likes

Waar blijven die blauw oranje renders? :smiley:

1 like

Met die curved lugs is hij goed draagbaar denk ik. Blijf het een gaaf ontwerp vinden. Zichtbodem is leuk maar als hij echt 1-1,5mm dikker wordt en het uurwerk blijft een basic 2824 dan mag er van mij een stalen achterkant op met een mooie gravure.

Ik blijf groot fan van die blauwe plaat met de zwarte ring er omheenā€¦ met dat oranje accentā€¦ alleen moet er dan nog iets worden aangepast voro de limited natuurlijk :wink:

1 like

Die middelste schakel steekt misschien minder ver uit dan lijkt maar hij gaat er toch groter door dragen.

Is een andere band nog en optie?
Is leer een mogelijkheid?

Ik denk dat dit horloge ook Supergaaf staat op een Nato of een Isofraneā€¦ 'k heb zelf een mooie oranjeā€¦ :slight_smile:

Misschien loop ik op de zaken vooruit maar kunnen we fotoā€™s verwachten van een (prototype) standaard balaur voor het inschrijven begint? Renders zijn natuurlijk ideaal voor het brainstormen maar ik zou een real life indruk wel fijn vinden.

De foto die eerder al eens werd getoond was van een afgekeurd prototype als ik het goed heb.

gr, HJR

Ik wordt al benieuwd naar het definitieve ontwerp.
De zichtbodem hoeft niet meer perse voor me maar zou wellicht leuk zijn als aan te schaffen extra? Dan zijn alle voor en tegenstanders voorzien. :grin:
Is nr 67 al vergeven?

Er is nog niks vergeven, maar 67 is al geclaimd door ondergetekende :smile: