Limited 2016: merk & model bekend!

Fraai ontwerp. Zelf vind ik t oxblood rood vh forum mooi. Zou dat ook mooi combineren met de grijze plaat?

Betreft de driehoek op 12, ik zou liever een grote lume driehoek hebben die of de plaats vd 12 inneemt of nog groter Is en de plaats inneemt vd 12 uur print en 60 minuten print (vd duikersring).
Voor een duiker Is zo een Pearl in donkere wateren toch wel fijn als aangrijpende punt. En t geeft t horloge weer iets meer duikers pedigree. Voor de GMT gebruikers lijkt me de driehoek geen grote belemmering vh aflezen?

Nu alleen nog de countdown vervangen door een duikers :wink:

Deze is perfect, niets meer aan doen. Nr 78 voor mij graag :wink:.

Misschien ben ik de enige maar die rode bolletjes doen in mijn ogen afbreuk aan het symmetrische ontwerp. De kleur van de wijzerplaat en wijzers zien er strak uit!

Omdat smaken (gelukkig) blijven verschillen; het komt toch vaak genoeg voor dat een limited in enkele (gering) afwijkende varianten wordt uitgebracht?
2 of 3 varianten in kleur van wijzers, lume, bezelring of zelfs wijzerplaat zou misschien meer mensen hier over de streep trekken? Leuk voor HF en Chip!

Mijn voorkeur gaat overigens uit naar een meer stoere dan dressy diver look met dichte achterzijde.

In theorie is alles mogelijk, natuurlijk. In de praktijk zal het een kostenverhaal worden. Dat moet nog bekeken worden.

En daar gaan we weer. Persoonlijk ben ik geen voorstander van de brushed plaat - dan liever de zwarte of blauwe - maar de ‘fanta’ bezel vind ik wel leuk. Ik ben daarom benieuwd hoe de voorkeuren liggen bij deze varianten:

  1. Dit is de laatste versie van Dialstatic, met brushed wijzerplaat en subtiele ‘fanta’.
  2. Chips originele zwarte, maar dan met de duikring van Dialstatic.
  3. Chips originele blauwe, maar dan met de duikring van Dialstatic.
  4. Dit zou mijn keuze nu zijn: de bezel van Dialstatic, met de zwarte wijzerplaat van Chip, zonder de kleine markers voor een rustiger beeld, maar wel met de oranje secondewijzer van Floris.

Ik zou zeggen: schiet er maar eens op!

1 like

ja… ik vind van wel… (ik ben niet zo’n held met foto-bewerking, maar ik klooi gewoon wat aan tot ik heb wat ik wil hebben… :slight_smile: )

… Momentje… :slight_smile:

3 likes

Persoonlijk vind ik dat rood prachtig, maar (1) het is weinig contrastrijk, en (2) veel mensen gaven al aan niks in rood te zien.

OK, ondanks dat ik het zelf niks vind, bij deze een brushed blauwe plaat dan :stuck_out_tongue:

[EDIT] de grijze erbij voor vergelijking…nu ook met de oranje secondewijzer.

9 likes

Ja, ook ik wil graag ter vergelijking het ontwerp zien met een gebrushte blauwe wijzerplaat. Please …

Dat zou ook mijn keuze zijn. Ik vind mijn nieuwe oranje secondenwijzer trouwens mooier: ik heb 'm wat dunner gemaakt (zie de blauwe brished dial hierboven).

2 likes

Ja, die zou ik ook prima vinden.:ok_hand:

Ja,prachtig net iets meer contrast (dan met de grijze dial) wat in de afleesbaarheid ten goede komt.

1 like

Ik heb geprobeerd om de balans enigszins terug te brengen door de overige getallen (25-55) allemaal oranje te maken.

1 like

Mee eens! Oranje secondewijzer

Voor mij is het nu duidelijk. Blauw! Is die grijze verkeerd? Nee, zeker niet, maar die blauwe vind ik _opgewekter en blijer. _

1 like

…en goedkoper ogend :stuck_out_tongue:

3 likes

Blauw is Zo mooi. Grijs ook niet verkeerd.
Maar blauw spettert gewoon eruit.

Als er op de oranje seconde wijzer ook nog lume kan hebben, dan ben ik gelukkige eigenaar van 8/99 :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

Grijs. En optionele zichtbodem :wink: Het leuke van de fantastipjes is dat ze een supersubtiele verwijzing doen naar 2016. Kan iemand het nu gebruikte oranje ter vergelijking vervangen door het Oranjerood van de Mark II plaatjes die ik eerder geplaatst heb? Knalt nog iets meer, denk ik.

Grijs oogt ook imho iets chiquer. (Tu)

Sowieso hulde aan eenieder die zich zo uitslooft met de fotobewerking.

3 likes