Limited 2016: merk & model bekend!

En te veel vetjin :wink:

1 like

Nieuws?

Ja, is er nieuws @AEVIG-C ?
Ik denk dat de forumleden geen nieuwe ideeen meer hebben.

Misschien nog wensen voor accesoires?
Diverse bandjes? Sluitingen? (Reis)etui etc etc ?

Ik begrijp jullie ongeduld, maar we zijn op dit moment even afhankelijk van de agenda van Chip (die, zoals jullie inmiddels weten, een horloge aan het lanceren is dus het begrijpelijkwijs druk heeft). Graag jullie begrip daarvoor. Bedankt! :thumbsup:

Beetje dit dus?

1 like

Het is dat ik niet kan fotosoepen maar anders was ik nog wel even los gegaan. Tot nu toe vind ik het allemaal nog vrij conservatief. Zoals @AEVIG-C aangeeft is het mogelijk om de wijzerplaat aan te passen en een idee te spuien over een gravering.

Nog even ter vergelijking, dit is het origineel:
http://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/8/2/8206427e885454774234e41e7684956cea80a748.jpg

Het meest spannende dat ik tot nu toe heb gezien is dit:
http://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/b/2/b2f36308ab142e313e04da24b8e99912fd51072d.jpg
Overigens is dit totaal niet mijn smaak maar dat doet niet ter zaken. Daarnaast is er een hoop uit dit ontwerp niet mogelijk (datum, andere wijzers, printing op de duikring?) maar het geeft wel aan dat er veel meer mogelijk is dan dat ik tot nu toe gezien heb.

Zoals ik het nu beoordeel neigen de meesten van jullie naar zoiets:
http://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/0/0/0068c42bd7c09f5f9d7d5f2feb3640813eda98a1.jpg
Prachtig in mijn beleving maar zoals ik al eerder zei, niet bijster origineel.

Vandaar mijn oproep aan de fotosoepers onder ons: Doe eens gek, gooi er eens een volledig witte, babyblauwe of oranje wijzerplaat in, gebruik andere indexen, misschien zelfs verschillende door elkaar op 1 plaat, gebruik andere fonts, etc. Deze ontwerpen gaan het waarschijnlijk nooit worden maar zullen wellicht anderen inspireren iets prachtigs te maken zodat we straks echt een mooi en vooral uniek limited 2016 hebben.

6 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

17 likes

Thanks! Komt in de richting:

Wat ik verder ook zo mooi vind aan de Mark II is de oranje gloed die ontstaat door een reflectie waarbij de urenring “los” ligt. Je ziet het effect op dit plaatje boven de 60 / “Tacho”. Ik zou het fantastisch vinden als dat ook bij de HFLE zou kunnen.

Ik vind die vintage look jĂșist heel gaaf. Een echte-nergens-anders-te-vinden-limited die zĂł afwijkt van de standaard versie. Die zou ik wel willen hebben, behalve de ‘hfle’ tekst op de dial.

2 likes

Helemaal mee eens
mag allemaal wel wat spannender, zeker als je het voorrecht van inspraak hebt.

Ik begrijp ook wat Jaap bedoelt, maar er zijn in het verleden ook (niet NL) limited’s ontworpen waarbij (zelfs buitenlandse) niet-leden wilden inschrijven; de lat een beetje hoog leggen heren!

Wil Ă©Ă©n van de photoshoppers een combi van deze drie maken a.u.b. (Matte grijze dial en oranje bezel) binnen de kaders van wat mogelijk is voor Aevig.

3 likes

Voor mijn gevoel hebben we die al, minus een gebrushte wijzerplaat.

Tsja lastig. Maak je er iets meer ingetogens van dan is het minder spannend maar doe je er waarschijnlijk meer mensen een plezier mee. Maak je er een uitbundige LE van met zeer uitgesproken kenmerken zodat het echt een hate it or love it wordt zal de vraag ook dalen. Ik ga voor het hoe meer zielen hoe meer vreugd principe.

Vind overigens de gebrushde grijze met oranje (geen rood) zonder fanta nog het meest geslaagd :+1: Hoewel ik bij een aanta blauwe voorstellen ook nog steeds het idee heb dat er meer in zit.

Ik treed weer in herhaling.
Perse iets veranderen omdat het kan is geen doel op zich.

Laat de hfle vintage worden ipv faux vintage.

LE moet onderscheidend zijn van het origineel, maar moet geen Frank-watch worden

1 like

Gevoel of feiten
:wink:

Matte grijze dial en volledige (cool-) oranje bezel.

Ik wil geen gek horloge, ik wil een MOOOIE!

4 likes

2 likes

Ik quote mezelf maar even.

Waarom ik dit zeg is omdat ik weinig echt andere ontwerpen heb gezien, op die van @Paul na dan. Volgens mij zou deze fase juist benut moeten worden om zoveel mogelijk ideeën te spuien en geen idee is gek genoeg. Juist uit de meest absurde ideeën worden de mooiste dingen geboren. Misschien ben ik de enige die er zo over denkt.

3 likes

Zucht
weer een kwartier van mn leven dat ik nooit terugkrijg :wink:

5 likes

Deze ziet er niet eens slecht uit, maar wat moet je met die schaal verdeleing 1 tot 24?
Halve uren tellen?

1 like

Oelala een gemiddeld Ola ijsje is er niks bij

2 likes

Dank je
ik bestel 'm! Hoewel mat zwart (e dial) misschien nog beter is! :wink:

2 likes