Limited 2016: merk & model bekend!

Liever geen zichtbodem!

Misschien bevindt zich wat we zoeken wel vlak voor Aevig’s neus?!

Mogelijk alleen mijn persoonlijke smaak, maar ik vind een hoop voorbeelden en het uitgangsontwerp aan de drukke kant. De Huldra dial is daarentegen mooi rustig, een echte klassieker! Dus waarom niet (opnieuw) hét gezicht van Aevig!?

…nummer 14 graag! :wink:

PS De schaal van de oranje bezel moet natuurlijk in 12 uren verdeeld worden.

Dat is in een eerder stadium door ons al besproken met Chip, maar de Huldra bleek geen optie te zijn.

[edit] oh wacht, ik zie nu pas wat je bedoelt. Geinig idee wel!

1 like

Ik vind m alleen maar drukker worden :wink:

2 likes

…iets met “stuurlui”!:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik vind de linker van eayden wel heel mooi, ik vraag me af hoe deze met een echt donkerblauwe wijzerplaat is…

Niet heel donkerblauw, maar ook wel mooi wat mij betreft. Voor nog donkerder blauw is een verzoekje aan de fotoosjop-kwaliteiten van @dialstatic nodig!

3 likes

Minus de 24 uren verdeling op de bezel vind ik de rechtse prima geslaagd

1 like

En tenslotte nog deze i.v.m. Bevrijdingsdag en omdat het toch de limited is van horlogeforum.NL!

2 likes

De wijzers doen me erg denken aan die van de Marinemaster…wat ik niet heel erg vind, want die vind ik extreem goed af te lezen :smile:

Maar goed, ik ben wel benieuwd hoeveel mensen een datum zouden willen zien op de limited! Het wordt dan ten slotte de eerste keer dat een Aevig voorzien is van een datum :wink:

Voor mij persoonlijk is het ontbreken hiervan de grootste afknapper, ik ben docent van beroep en gebruik daardoor (ivm huiswerk opgeven e.d.) constant de datumfunctie op m’n horloge.

Blauw met oranje… Damn, wat lelijk :thumbsdown:
Pruts er een datumpje bij en het originele ontwerp is echt verkracht wat mij betreft. Mijn enthousiasme keldert met de dag, ben benieuwd wat het uiteindelijke ontwerp zal zijn.

Het zijn nog steeds alleen maar ideetjes volgens mij. Maar inderdaad, de orinele Balaur is prschtig, als je daar teveel aan kloot (excusez le mot) dan verkloot je hem.

1 like

Maar waar zijn al jouw goede ideeën? :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Yes, rechts! :facepunch:t2:

Wil je dat ik zelf een Balaur fotoshop met brushed grijze wijzerplaat en Aevig-rode accenten? Aan dat ontwerp heb ik niets toe te voegen :thumbsup:
Maar ik bedoel het ook niet persoonlijk natuurlijk, het is erg fijn dat jij en anderen de ideeën visualiseren (een compliment daarvoor heb je eerder in dit topic al van me gehad). Daardoor weet ik dat ik zelf de blauw met oranje lelijk vind en de grijs met rode erg mooi. Maar het heeft er alle schijn van dat die het niet wordt en dat de blauwe wijzerplaat de meeste stemmen krijgt, vandaar mijn kelderende enthousiasme. Beetje beter/ minder kort door de bocht zo?

1 like

Bedankt Jelle! Ik ben zelf voor All Black hieronder, maar vind het sowieso leuk om verschillende ontwerpen te zien. (Inclusief de lilleke! :scream:)

Verder hoop ik vooral op een echt afwijkend ontwerp; een “gewone” Balaur kunnen we straks ook nog wel bij Aevig via de webshop bestellen!

5 likes

Ook fraai zo met een uren- en minutenwijzer in verschillende kleuren, al zou ik de lume wel één kleur houden. Verhoogt de afleesbaarheid!

1 like

blauw please blauw!!!

blauwe lumen zwarte plaat de laatste van @Paul alleen met een oranje seconde wijzer zoals hierboven ergens al eens is gedaan.(nr66)

1 like

Ik vind deze versie toch heel dicht bij een ideale combinatie van sport en dress komen. Ook de twist met de rode dots tot 16 spreken mij wel aan. Oké voor sommigen van ons misschien niet het origineelste ontwerp, doch stijlvol :sunglasses:

Deze dus

16 likes