Limited 2016: merk & model bekend!

Dank je!

Ik heb alleen maar geknipt (uit de Glycine) en geplakt, dus niet op de bedrukking letten! Gaat alleen even om de indruk.

1 like

Dat komt grotendeels omdat 90% van de uitwerkingen door mij zijn uitgevoerd. Ik ga (soms) in op suggesties van leden die ik dan verwerk, gebruikmakend van mijn eigen Photoshop bestand en mijn eigen interpretatie van wat de leden vragen. Daarom lijken ze allemaal een beetje op elkaar. Iedereen is van harte welkom om eigen photoshops te plaatsen, zoals @Paul heeft gedaan. Dat zorgt voor de broodnodige variatie, en leven in de brouwerij.

Chip’s wensen zijn ook belangrijk: hij moet er straks wel zijn (bedrijfs)naam op zetten, dus het zal geen pastiche van bestaande ontwerpen worden - dat is Aevig eer te na.

1 like

Terecht, maar er is niets nieuw meer onder de zon.

Je mag best ideeën opdoen en creatief gebruiken. (Niet kopiëren dus!) Er zullen tenslotte altijd mensen blijven die elk rond stalen duikhorloge met een zwarte bezel en wijzerplaat, een Rolex-rip off blijven vinden…

3 likes

Het is en blijft toch meer een diver, dus waarom niet de watergolfjes op de wijzerplaat? In combi met het oranje lijkt mij best gaaf ook. Welke fotofopper is bereid?

1 like

Hmmm… dat is misschien wel gaaf, zoals op het tweede horloge een donkere wijzerplaat met een oranje draairing.
Edit: ik liep achter met lezen, er staan al plaatjes van. Thanks!

2 likes

Stel dat je de binnenzijde van de kast knaloranje verft voordat je het uurwerk er in monteert, en je neemt uiteraard een zichtbodem, geeft dat dan geen leuk effect?

Waarom dat oranje allemaal??

inderdaad geborsteld grijs of reflex blue met zilver en zwart is volgens mij ook wel mooi

Weet ik veel, dat stelt iedereen steeds voor :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Diverse kleuren zijn voorbij gekomen, maar wat heb jij voorgesteld dan?

Work in progress :smiley:
Maar ik ben meer voor een ‘less is more’ aanpak.
Met 1 accent (kleur/bewerking) of een andere vorm.
Zoals je hierboven van mij kan lezen ben ik niet voor een snelle aanpak om iets te posten en als ik zeker ben van mijn stuk dan post ik het wel.
Maar zowel oranje (of eender welke kleur) op de bezel/wijzers enz enz is teveel imho.
Ieder zijn smaak en kleur… 10 personen en 15 meningen zo gaat het meestal toch?

1 like

Oranje vindt ik wel een hele mooie kleur voor een .nl horlogeforum.

Heb al een paar keer dlc/pvd voorbij zien komen en een zwarte klok mist nog in m’n collectie.

Welke held is er zo handig dat hij een plaatje van de versie met oranje accenten met een zwarte dlc-pvd coating kan maken?

Het lijkt me dat het oranje er dan echt uit knalt!!!

1 like

Echt? Ik dacht dat een GMT moest voorstellen.

Poohh, dat was een hoop leesvoer zeg.
Een mooi initiatief dat is zeker.
Deze sprak mij het meest aan.

Straight forward, puur functioneel en zeer goed afleesbaar.
De wijzer-set moet anders en de hoorns korter.
En uiteraard op staal.
Indices mogen best opgelegd en no-date is een goede optie.
De red tip seconde zie ik liever rood met een witte tip.
Of integraal een kleur.

Het AEVIG ontwerp heeft naar mijn smaak te veel ( kleine )details in de wijzerplaat en is
zeker als diver niet duidelijk afleesbaar genoeg.
Het ontwerp heeft een meer dressy benadering.
En daar zit ook de crux, is het een diver of dresser?
De kast vorm is erg mooi.

Zoals ik al aan stipte is dit mijn persoonlijke mening.
Een interessant project en ik blijf het zeker volgen.
Veel succes!

Grt.

2 likes

Ik snap de discussie diver of dresser wel.
Al is een LLD ook een dressy (schrijf je dat zo :grin:) diver.
Kortom het maakt mij niet zo uit, beide kan mooi zijn.
Ben benieuwd naar het resultaat zoals dat wordt voorgelegd.
Mvg. Bertjan

Oké, nu ben ik ook eindelijk wakker:sunglasses:
Had deze topic even over het hoofd gezien en op de vorige over de Limited was het al erg stil :scream:

De Balaur is een geweldige keuze. Count me in!
Nu de details nog, graag wel met GMT functie. Dat maakt hem helemaal Super.

1 like

Als ie blauw met oranje is, wil ik er 10 :slight_smile:

1 like

Moeilijk kiezen, zeg. Maar 1 en 4 vind ik de mooiste.

Het Is ook een deskdiver :wink:

2 likes

Het wordt sowieso hoog tijd voor een merk met ballen dat een duiker onder die naam uitbrengt. De “Helson Deskdiver”: 3000m waterdicht met dubbele helium valve, en geleverd met een gratis cape cod doekje om de krasjes op de sluiting weg te werken :joy:

11 likes