Limited edition horlogeforum 2016

Ach, komma slecht 3x naar links verschuiven en je bent er al :wink:

Nog een “stem” voor een Aevig HFLE. Liefst een Huldra, maar zou ook geen nee zeggen tegen een Balaur.

1 like

Die balaur zou ik best willen proberen als HF LE. Huldra was echt een behoorlijke teleurstelling voor mij persoonlijk.

gr, HJR

Voor we gaan roepen welk horloge we het abosoluut meest fantastische horloge we ter wereld vinden voor LEHF 2016, kunnen we misschien eerst een procedure (God, ik haat het woord procedure) afspreken.
Ik stel het volgende voor:
Iedereen mag een konkreet voorstel doen:

  • volledige beschrijving van het horloge
  • prijsopgave bij 20-50 stuks

Daaruit worden dan 3 voorstellen geselecteerd. Die kunnen dan eventueel nog aangepast worden nav voorstellen op ons forum.

Daarna kost het €20 om te stemmen op één van de drie voorstellen. Haalt je voorstel het niet, krijg je € 20 terug. Maar heb je pech :wink: en haalt je voorstel het wel, heb je dus een incentive “to put your money where your mouth is”.

Ik wil de heren van de werkgroep niet voor het hoofd stoten en ik waardeer hun expertise, maar een werkgroep leidt steeds tot een compromis waar niemand enthousiast over wordt. Ik heb liever dat 20% van de actieve leden de volgende HFLE aankoopt dan dat 80% zegt “leuk, maar ik wacht wel op de volgende”.

Akkoord?

1 like

Ik vind je procedure niet gek. Maar een werkgroep lijkt me wel handig om dingen op de rails te houden, taken te verdelen, etc.

Ik denk dat een hfle baat heeft bij een jaarlijks afwisselende werkgroep. Niet dat perse de hele groep omgegooid moet worden. De opgedane experise van ‘oudgedienden’ kan handig zijn. Maar ik bedoel als een nieuweling contact heeft weten te maken met een horlogemerk waarvan het model verkozen Is, die komt dan bij de werkgroep.
Iemand die zin heeft om te helpen met het ontwerp kan er ook bijkomen, etc.

Om te voorkomen dat we qua proces en voorwaarden het wiel uitvinden haal ik maar even aan hoe dat vroeger ging.

6 likes

Blijkt de p1lot one ineens helemaal geen HFLE te zijn volgens deze mail. Gaat ie natuurlijk rap in prijs dalen :joy:

5 likes

Kan ook geen limited zijn omdat er geen unlimited versie is :smirk:

2 likes

Het is Juist een gelimiteerde oplage omdat er geen ongelimiteerde oplage is. Of bedoelde je dit juist te zeggen😀

Nee, gelimiteerd wil in de horlogewereld zeggen dat het een variant is op een normaal model is met één of meerdere afwijkingen en een in aantallen gemaximeerde productie.

Jouw redenatie doortrekkend zouden alle modellen gelimiteerd. Immers van geen enkele model wordt ongelimiteerde oplages gemaakt. Op een dag stopt de productie.

Ah ja ok. Een nummer is niet voldoende. Thx

Wat is de maximum prijs nu, de Zwitserse frankkoers en de hyperinflatie in de horlogebranche meegerekend?

1 like

Helemaal waar. Is gelimiteerd, alleen de (maximale) oplage is niet van te voren bepaald :wink:

Het kan natuurlijk ook best een model zijn waar geen normale tegenhanger van is. Zoals bij het topmodel van Lange, de Grand Complications, waar er 6 van gemaakt worden.

1 like

Klopt, IWC doet ook zoiets met z’n Grande Complication. Jaarlijks een maximale (genummerde) productie.

We zitten nu op 7k

:grin:

1 like

Als t een leuk model is ben ik ook wel te porren :grin:

Ik herhaal:

"Voor we gaan roepen welk horloge we het abosoluut meest fantastische horloge we ter wereld vinden voor LEHF 2016, kunnen we misschien eerst een procedure (God, ik haat het woord procedure) afspreken.
Ik stel het volgende voor:
Iedereen mag een konkreet voorstel doen:

volledige beschrijving van het horloge
prijsopgave bij 20-50 stuks
Daaruit worden dan 3 voorstellen geselecteerd. Die kunnen dan eventueel nog aangepast worden nav voorstellen op ons forum.

Daarna kost het €20 om te stemmen op één van de drie voorstellen. Haalt je voorstel het niet, krijg je € 20 terug. Maar heb je pech :wink: en haalt je voorstel het wel, heb je dus een incentive “to put your money where your mouth is”.

Ik wil de heren van de werkgroep niet voor het hoofd stoten en ik waardeer hun expertise, maar een werkgroep leidt steeds tot een compromis waar niemand enthousiast over wordt. Ik heb liever dat 20% van de actieve leden de volgende HFLE aankoopt dan dat 80% zegt “leuk, maar ik wacht wel op de volgende”.

Akkoord?"

Nu heb je twee keer de handschoen neergelegd. Pak je 'm ook op?

Je stoot de heren van de werkgroep overigens wel voor het hoofd. Het heeft een hele rij HFLE’s opgeleverd.

Heb ik wel interesse in.

Geen slecht idee an sich maar ik weet niet van wie je precies akkoord hoopt te kijgen, en ik denk ook niet dat dit hier zo geplaatst zou worden.
Richt je voorstel aan de leden van de werkgroep, per PB en dan kunnen zij verder dit bekijken.
Maar ik geef het niet veel kans want die 20 euro wordt dan een aanbetaling en als het uiteindelijk model + randdetails verschilt met het voorstel, heb je al een probleem. En dan heb ik het nog niet over de practische kant…